Weer een SUPER seizoen voorbij!! - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu Weer een SUPER seizoen voorbij!! - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

Weer een SUPER seizoen voorbij!!

Door: Marion & Herman

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

03 December 2012 | Italië, Corinaldo

EN ALWEER EEN SUPER SEIZOEN VOORBIJ !!

Na gisterenavond nog een keer gekookt te hebben voor onze gasten en vanochtend nog een keer ontbijt te hebben klaargezet, hebben we onze, voorlopig laatste gasten van dit seizoen, uitgezwaaid. Het voelt nu alsof we vakantie hebben en hebben hier dan ook maar meteen gehoor aan gegeven. Nadat we de ontbijtboel aan kant hadden hebben we niets maar dan ook niets gedaan. Heerlijk een paar uurtjes bijgeslapen, wat gelezen en tv gekeken. Er waren nog kladjes van het eten van gisterenavond over, dus we hebben zelfs niet hoeven koken.

Tja, dit bovenstaande is alweer bijna 2 weken geleden. Wat inhoudt dat we ervan uitgingen om even rust te hebben/krijgen , maar dus nog volop druk doende zijn en daarom nu weer verder... over het wel en wee in Corinaldo en op ‘il settimo borgo’.
Gisterenavond nog italiaanse gasten mogen verwelkomen voor 2 nachtjes. Gezellige mensen uit de buurt van Milaan. Tijdens het ontbijt veel gekletst over ons beider levens, hoe wij er toe gekomen zijn om te verhuizen, waarom hier, etc. etc. Iets wat hen ook wel erg aanstaat en wat ze erg waarderen, maar de stap om echt te gaan is nog iets te groot.
Ik las op facebook en in verschillende mailtjes die we kregen vandaag dat de eerste sneeuw in Nederland is gevallen, nou we kunnen jullie geruststellen: HIER OOK! Niet te geloven, het sneeuwde vanochtend! Gelukkig trok het na een uurtje open, werd de lucht mooi blauw en scheen de zon weer, maar de temperatuur wordt minder, het wordt echt winter!
We hebben de afgelopen week de tuin een beetje winterklaar gemaakt. Dat wil zeggen, de lounge-set onder het afdak gezet, onze fruitboompjes beschermd weggezet (wel jammer want ze hangen vol met citroenen, gewone en chinese mandarijnen) , vorstgevoelige spulletjes binnen gehaald, olijven gesnoeid en al het tuinafval (opgespaard sinds vorig jaar!!) weg laten halen. Het voelt goed om zo alles weer te beschermen en weg te zetten voor een volgend nieuw seizoen en even de tijd te hebben om uit te rusten.
Dit hadden we wel nodig na een supergezellige, drukke periode. We hebben weer veel nieuwe gasten mogen ontvangen, veel gasten voor de 2e of 3e keer gezien, een aantal onverwachte gasten gekregen, een bruiloft gevierd, italiaanse bruiloftsgasten gehad, een fanatieke, hele gezellige bridge-groep gehad, een 40-jarige bruiloft gevierd, een Sarah en twee Abrahams verwelkomt en de 75ste verjaardag van een oma gevierd! Hiernaast zijn natuurlijk weer de nodige pizza’s en pasta’s gegeten, wijntjes geproefd (ook weer heerlijke nieuwe!), zijn er weer heel veel verhalen verteld en is er nog meer gelachen! Kortom: EEN SUCCES, BEDANKT ALLEMAAL!

Wisten jullie dat:
- Maartje inmiddels al enige weken in St’Illario d’Enza woont, een klein plaatsje tussen Parma en Reggio
- Ze hier werkt als au-pair bij een hele gezellige familie met 3 kleine kinderen
- Ze binnenkort net zo goed italiaans spreekt als haar broers
- Jordi nog steeds studeert in Eindhoven
- Stan nog steeds studeert in Senigallia
- We elkaar binnenkort weer treffen in Rome
- Dit onze eerste vakantie sinds 4 jaar wordt!!
- We hier allemaal erg veel zin in hebben
- Onze gigantische boom uit de voortuin gesneuveld is
- We hier een paar dagen flink buikpijn van gehad hebben maar dat er inmiddels 3 kleinere bomen voor in de plaats zijn gekomen
- Het er weer heel gezellig uit ziet, de buikpijn dus weer over is
- We dit jaar 120 kg olijven meer hadden dan vorig jaar
- We in de stromende regen olijven hebben geplukt (het is dus niet altijd ‘la bella vita’ in Italie!)
- We met 28 liter heerlijke olijfolie naar huis zijn gegaan
- We voor volgend seizoen plannen hebben iets met muziek en wijn te organiseren?? Hou onze website in de gaten!!
- En we wensen jullie allemaal een gezellige pakjes-, surprise-, Sinterklaasavond!!
- Dit bericht is tevens, inclusief foto’s, te lezen op www.voetmannen.waarbenjij.nu

• 03 December 2012 - 21:28

Annelies En Ingrid:

Hallo tutta la famiglia Voetman. Zo te lezen hebben jullie je rust wel verdiend! Geniet van de vakantie in Rome! Een betere sinterklaassurprise kunnen juliie je niet wensen. Tanti saluti e tanti baci vanuit het Geldropse, Annelies&Ingrid

• 03 December 2012 - 23:19

Hans En Hanneke:

Hoi toetie froetie,

ik geloof het meteen dat jullie aan vakantie toe zijn na zo'n weekend met Gerrit, gelukkig wordt ie maar 1 keer 50 haha. Hele fijne vakantie voor jullie allen!! en tot een volgende keer. Tante salucio, H&H.

• 04 December 2012 - 14:31

Astrid:

Wederom een geslaagd jaar voor jullie! Fantastisch dat het zo goed gaat en jullie vol energie bezig zijn! Het is ZO weer voorjaar!
    Veel plezier in Rome met het hele gezin!

• 04 December 2012 - 20:40

Gerrit:

Ciao Piedi Uomini,

de Sint is wederom dit jaar weer in ons land,
    en daarom ook een kort relaas van mijn kant.

vóór vertrek had ik al iets in gedachten,
    en het was precies wat ik kon verwachten.

gelachen, gedronken en heerlijk gegeten,
    een 50ste verjaardag om niet te vergeten!

de gastvrij-en gezelligheid hebben jullie in het bloed,
    tot de volgende keer, ik heb tenslotte nog een fles "superieur" te goed!

groetjes,
    Gerrit

• 05 December 2012 - 16:27

Pa Theo V.d. Kerkhof:

Marion en Herman en de Kids,

Ik lees graag al jullie berichten en ik heb bewonderinbg voor jullie hoe je de zaken hebben aangepakt en nog steeds nieuwe ideeen reaiseert.
    Fantastisch te vernemen dat het zakelijk ook goed gaat en dat de relatiekring zich steeds beter uitbreidt.

Ik wens jullie ook een gezellige pakjesavond hele fijne Kerstdagen en een bijzonder goede jaarwisseling.

Ik hoop volgend jaar een wens van me zelf te vervullen door eens enkele dagen bij jullie te kunnen doorbrengen.

Vele groeten en houdoe he

Theo v.d. Kerkhof