De laatste (grote) klus op bijna geklaard! - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu De laatste (grote) klus op bijna geklaard! - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

De laatste (grote) klus op bijna geklaard!

Door: Herman & Marion Voetman

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

13 April 2012 | Italië, Corinaldo

De laatste (grote) klus bijna geklaard!!

Het heeft even geduurd en het zag er naar uit dat het vandaag nog niet zou lukken (de weergoden zijn ons de laatste dagen niet echt gezind!), maar het karwei in de tuin is bijna plat!
Enkele weken geleden kwamen Andre en Ton een paar dagen helpen. Twee paar handen die we heel goed konden gebruiken. Er werd een trap gelegd, wat perkjes gemaakt (valt niet mee in de Italiaanse kleigrond!!), een vloertje gestort (na 3x op en neer rijden eindelijk de goede cement), een douchehokje gebouwd (dit kostte Herman bijna zijn knie! Terwijl hij bezig was met het vastschroeven van de dakplankjes viel de trap om en bleef hij met zijn knie in de trede hangen), wat biertjes genuttigd, lekker gegeten, goed geslapen (op Andre na, die kon niet wennen aan het snurken van Ton), veel gekletst en niet te vergeten de plaats bepaald voor het neerzetten van de rozenboog voor het romantische zitje!!
Vijf hele gezellige, nuttige dagen.
Met oma Brekelmans, die ook overkwam voor een paar dagen, werden gordijnen op maat gemaakt om in de berging het een en ander te kunnen verbergen (mam, ze hangen inmiddels!), weer lekker gegeten en gedronken, de markt in Senigallia bezocht, lekker gelezen en uitgerust.
Na het vertrek van de hulptroepen waren we wel toe aan een weekendje rust en niets doen. Dat kwam heeeel goed uit! Vrijdags arriveerden Wim en Mathe, Bart en Annelies. Het weer was nog steeds goed, de wijn smaakte nog steeds en er werden dit weekend van allerlei recepten uitgeprobeerd! Niet te vergeten: ONZE BUITEN PIZZAOVEN IS DIT WEEKEND EINDELIJK IN GEBRUIK GENOMEN, RESULTAAT: SUPERPIZZA’S!! Heerlijk gegeten dus weer, veel bijgekletst, gelachen en op zijn tijd een wijntje gedronken.
Het weekend vloog voorbij en voordat we er erg in hadden stonden we al weer op het vliegveld om Maartje, Jordi en Rick Brekelmans op te halen. Een heerlijk weerzien na 4 maanden!!
De eerste 2 dagen dat ze hier waren hebben we met ons eigen gezin (hoorde Rick ook even bij) doorgebracht, donderdagavond kwamen er Italiaanse gasten en vrijdagavond een verrassingsdelegatie voor Stan uit Geldrop.
Stan, die afgelopen zondag 18 werd, kreeg onverwachts bezoek uit Nederland. Drie vrienden, Joey, Bob en Nick, kwamen, samen met vader Ron voor een weekendje vanuit Nederland gereden om Stan te feliciteren. Ze hadden hem geen groter plezier kunnen doen!
Het was vrijdagavond. Stan zat met een aantal Italiaanse vrienden rustig een biertje te drinken voordat ze voor zijn verjaardag uit eten zouden gaan. Rond 20.00 uur hoorden we de auto aankomen en kwamen zijn vrienden de keuken binnengelopen. Stan zag werkelijk spoken, echt geweldig! We hebben een druk, maar supergezellig weekend achter de rug. Er werden weer pizza’s gebakken, taarten gegeten, cadeautjes uitgepakt, katers uitgeslapen en Joey, Bob en Nick hebben behoorlijk kennisgemaakt met het Italiaanse stapleven.

Wisten jullie dat:
- Jordi op 22 maart 20 werd en dat Stan en Giacomo, een Italiaanse vriend van Jordi, hem compleet verrastten door op vrijdagavond, samen met Maartje, te gaan eten in het restaurant waar Jordi werkt.
- Ook zij een superweekend gehad hebben!
- Voor Giacomo friettenten een waar Walhalla zijn!
- Er sinds het bezoek van Bart, Annelies, Wim en Mathe hier een heuse “IL SETTIMO BORGO” vlag wappert!
- Deze vlag een stukje van de vlag van Geldrop, een stukje van de vlag van Noord-Brabant, een stukje van de Nederlandse vlag en natuurlijk een stukje van de vlag van Zesgehuchten bevat!
- Stan voor zijn 18e verjaardag de brommer van zijn broer heeft gekregen!
- Hij nu ook mag gaan autorijden.
- We, na het invullen van een aantal formulieren, tig handtekeningen verder, op 6 mei mogen gaan stemmen voor een nieuwe burgemeester van Corinaldo!
- We dit seizoen een kamer inrichten als vaste 3-pers.kamer.
- Dit heeeeeel veeeeel scheelt in het slepen en opzetten/afbreken van bedden.
- We een 3e tweedehands zaakje met zut hebben gevonden in Senigallia.
- We in een van deze zaakjes 2 nieuwe oude tafels hebben gekocht.
- Een ter vervanging van de volgeschreven tafel, deze staat op instorten.
- We de geschreven teksten op deze tafel zeker zullen bewaren!
- Er binnenkort weer een artikel van ons verschijnt in het Middenstandsbelangen
- We een heel leuk theatergezelschap te gast hebben gehad
- We uitgenodigd werden voor hun voorstelling en er van genoten hebben.
- We weer aan het begin staan van een druk seizoen
- Dat we hier heeeeel veeeeeel zin in hebben!!!!!

• 13 April 2012 - 22:19

Carla Van De Weijer:

Wat een leuk verslag weer, ben heel benieuwd, komen er nog foto's of moeten we maar zelf het komen bekijken?
    Marion, jij moet een wekelijkse column gaan schrijven voor Libelle of zoiets, je schrijft zo keuk en boeiend!
    Jordi en Stan, hartelijk gefeliciteerd met jullie 18e en 20e verjaardag.
    We wensen jullie een supergoed en gezellig 2012 toe en hopelijk snel tot ziens.
    Groetjes, Leo en Carla

• 14 April 2012 - 09:36

Theo Van De Kerkhof:

Met heel veel belangstelling en plezier heb ik jullie verslag weer gelezen. Alle nieuws ingredienten zitten er in. Fantastisch. Ondanks het feit dat ik toch wel vrije tijd heb is het er nog niet van gekomen om ook eens een bezoek af te leggen. Ik zal dit eens met Peter en Yv onne bespreken en kijken of we een datum kunnen prikken om enkele dagen bij jullie door te brengen. ( alleen reizen vind ik niet prettig ')T.z.t. stemmen we dit nog met jullie af.
    Ik wens jullie alle succes toe met het ondernemen en het harde werken wat jullie nog steeds doen.

Vele groeten uit Geldrop Zesgehuchten'.

Theo

• 11 Mei 2012 - 20:34

Marten:

11 mei 2012, de Giro op enkele kilometers voorbij geraced, mooi gebied toch!!

• 03 Juni 2012 - 22:35

Marten En Diënne:

Marion,

Lang zal je leven en veel plezier hebben in Italie, een veel bezoek krijgen en veel vrienden maken en houden, een ons Hermanneke (die steeds meer op Tos gaat lijken) aan je zijde, en een zonnig uitzicht over de Marche, en, en, en...... Een fijne dag en

Saluti a Tuti