de laatste sneeuw? en een bijzonder gast! - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu de laatste sneeuw? en een bijzonder gast! - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

de laatste sneeuw? en een bijzonder gast!

Door: Herman & Marion Voetman

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

03 Maart 2012 | Italië, Corinaldo

Ciao cari,

Ondanks dat het van de week heerlijk zomers was ligt er her en der nog een hoopje sneeuw te smelten. Op veler verzoek hebben we vorige week toch nog maar een paar, maar dit zijn wel echt de laatste, foto’s van Corinaldo in de sneeuw gemaakt, het is en blijft sprookjesachtig.

Sinds de zomer 2010 hebben we al heel veel geweldige gasten mogen ontvangen, uit diverse windstreken en van verschillende pluimage en waaronder ook wel eens bijzondere gasten. Zoals afgelopen zaterdagavond, het was al donker en na een warme douche na een dagje klussen waren we klaar voor een heerlijke rustige avond. Gaat de bel, niet letterlijk want die is kapot, maar er waren mensen aan de deur. 1 van hen kende we, hij werkt op het secretariaat van Jordi’s oude school en woont hier in het dorp. Of we een kamer vrij hadden voor 1 nacht, voor een gast die hij bij had, een Belg of Nederlander vertelde hij. Wij hadden een kamer vrij en de Italiaan nam de kamerprijs voor z’n rekening. Dus wij kennismaken met onze gast, geboren in Belgie, opgegroeid in Nederland en momenteel woonachtig in Noorwegen. Dit kan allemaal, de wereld wordt steeds kleiner maar hoe was hij in Corinaldo verzeild? Let wel, onze allereerste gasten kwamen op de fiets uit Geldrop, een hele prestatie! Nou onze nieuwe gast kwam te voet, en was 28 december vertrokken uit Amsterdam. Een pelgrim, zonder een euro-cent op zak vanuit Amsterdam en via Utrecht, Tilburg, Westmalle, Duitsand, Oostenrijk, Verona, Ravenna, Fano naar Santa Maria Goretti in Corinaldo. Zijn reis vervolgt hij via Jesi, Loreto en nog andere steden tot uiteindelijk met Pasen in Rome. Daarna richting
S. Marie de la Mer, in de Camarque (Zuid Frankrijk) op 25 mei. En via Lourdes, Santiago di Compostella (Spanje), Fatima (Portugal), terug naar Brussel voor de aanvang van zijn seminarieperiode. Dus daar ging ons rustig avondje, we kregen eerst zijn reisverhalen tot nu toe te horen inclusief alle bidprentjes van onderweg en daarna kwam zijn levensverhaal, o.a. drank, drugs, relaties, banen, top-banen, familie etc.etc. en niet te vergeten het geloof, de verschillende broeder-ordes, vegetarisme, het verschil tussen geloven en weten. Interessant maar ooh zo vermoeiend, rond middernacht vielen we bijna om, en dat was niet van de drank.

wist je dat:

- Ryanair hele gunstige tarieven heeft de komende maanden, o.a. van Dusseldorf-Weeze naar Ancona!!
- Wij inmiddels het geheim kennen achter de “danseres van Geldrop”, u ook ? (hierover volgende keer meer).
- Het grote jaarlijkse Rock&Roll feest “SummerJamboree” in Senigallia dit jaar loopt van 4 t/m 12 augustus.
- Dat je er een goeie 2 maanden op loopt van Geldrop naar Corinaldo.
- Volgens een inmiddels bekende monnik muggen niet steken als je met ze praat.
- En dieren niet kunnen plagen, als ze je vervelen is dat met een doel.
- Dit bericht, deze email, gegenereerd is via onze website: www.voetmannen.waarbenjij.nu
- En dat er op die site ook alle bijbehorende foto’s te zien zijn.

En dan het laaste nieuws: het weerbericht van vandaag voor komende week, na dagen van boven de 20 graden komt er wellicht vanaf woensdag een paar dagen: sneeuw!!!

Ci vediamo,

Cordiali saluti e cincin,