Januari 2013, de wintermaanden in Corinaldo! - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu Januari 2013, de wintermaanden in Corinaldo! - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

Januari 2013, de wintermaanden in Corinaldo!

Door: 'il settimo borgo'

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

27 Januari 2013 | Italië, Corinaldo

Januari is al weer bijna voorbij, we kunnen wel zeggen dat ook hier in Italie de tijd vliegt! Aan de ene kant genieten we op het moment van de ‘vrije tijd’ die we hebben. We slapen af en toe uit, we lezen het ene boek na het andere en bedenken iedere keer dat als er iets niet afkomt er morgen nog een dag komt. Aan de andere kant kijken we uit naar een nieuw seizoen en willen hier ook weer klaar voor zijn.
Dus het schuurpapier, de verf, kwasten en de stuc zijn weer te voorschijn gehaald. We zijn volop bezig om de keuken beneden een frisse nieuwe look te geven. Geen straf om, net als vandaag, heerlijk buiten in het zonnetje wat planken te lakken en het een en ander van een ander kleurtje te voorzien. Verder wordt er een nieuwe informatiemap in elkaar geknutseld en proberen we ook nog tijd vrij te maken om op ontdekkingstocht te gaan in de omgeving. Er zijn nog zoveel plekken die we zelf niet gezien hebben en regelmatig voegen anderen daar weer nieuwe tips aan toe.
Het echte winterse weer, mocht dat nog komen, laat nog op zich wachten. Er zijn vorige week wel wat vlokjes gevallen, maar niets van betekenis. Maar vorig jaar werd het dan ook pas echt winter in februari, dus wie weet wat ons nog te wachten staat! In het Sibillini gebergte, zo’n 2 uur rijden hier vandaan, ligt volop sneeuw en kan dus geskied worden. Ook een plek waar we nog naar toe willen!

Wisten jullie dat:
- we een paar onvergetelijke dagen in Rome hebben gehad
- we er kilometers gelopen hebben
- veel gelachen hebben
- we er heerlijk gegeten
- en af en toe wat gedronken hebben!
- We, na 30 jaar, het au-pair gezin van Marion weer ontmoet hebben.
- Dit echt super was!
- We de kerstdagen hier met z’n vijven doorgebracht hebben
- Oud- en nieuw gevierd hebben met Maartje, Jordi, Kim, Anne, Rob, Robin en Giacomo
- Dit heel erg gezellig was
- Stan oud en nieuw in Nederland gevierd heeft
- De eerste muzikanten geboekt staan!
- We met 5 saxofonisten hier gaan repeteren en (hopelijk) een kleine uitvoering gaan geven
- Er 3 vaste weken genoteerd staan voor een cursus italiaans op ‘il settimo borgo’.
- volgende maand het ‘klusduo’ overkomt
- we al weer een hele ‘to do list’ voor ze hebben
- we al weer 3,5 jaar in Italie wonen!!
- Carnaval 2013 hier vandaag weer van start is gegaan!

WE WENSEN ALLE CARNAVALSVIERDERS EEN SUPER GEZELLIG MOOI, EN VOOR DE EFFE UITBLOAZERS EEN GIGANTISCH MUZIKAAL, CARNAVAL!!!!

• 27 Januari 2013 - 21:38

Maartje:

wauw mam, je nieuwe camera is echt goed! Ik had de foto's vanaf het terras nog niet gezien, maar die zijn echt hééél erg mooi! :D buona notte xxx

• 28 Januari 2013 - 12:59

Annelies&Ingrid:

Wat zullen jullie genoten hebben van Rome en de kerstdagen! Lekker met het hele gezin! Maar.... jullie kennende willen jullie weer snel aan de slag voor het komende seizoen. Jullie batterij is weer opgeladen. Succes ermee! Groetjes en xxx-jes uit het Geldropse, Annelies&Ingrid

• 28 Januari 2013 - 17:51

Hans En Hanneke:

Hele mooie foto's, ideetje Herman eigengemaakte limoncello van citroenen uit eigen tuin, PROOST.
    Groetjes, Hans en Hanneke.

• 09 Februari 2013 - 13:47

Astrid Vd Hoogenband:

Mooie foto's van een geslaagde familievakantie in Rome! Prachtige kinderen hoor!
    En wat zie ik , weer aan het klussen! Wat zal het er weer mooi uit zien in t voorjaar!
    We gaan ons nu in t carnaval storten, .Groetjes Astrid en Cees-Rein.