VAN HET ENE UITERSTE IN HET ANDERE! - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu VAN HET ENE UITERSTE IN HET ANDERE! - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

VAN HET ENE UITERSTE IN HET ANDERE!

Door: Herman & Marion Voetman

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

07 Februari 2012 | Italië, Corinaldo

VAN HET ENE UITERSTE IN HET ANDERE!

We hebben lang op de winter moeten wachten, maar nu is hij dan ook in alle hevigheid gearriveerd! Tot eind januari scheen hier nog volop de zon, konden we buiten lunchen, hadden we, bij wijze van spreke, zonnebrand nodig om toch maar niet te verbranden, waren we nog steeds volop buiten bezig om alles op tijd in orde te hebben voor ons nieuwe seizoen.
Met mooi weer vloog ik 30 januari voor een paar dagen naar Nederland, niets vermoedend (ik wist wel dat het wat gesneeuwd had in Corinaldo, maar niet dat het zo heftig zou zijn) vloog ik de 3e februari weer terug, maar net voordat we zouden landen werd er omgeroepen dat vliegveld Ancona gesloten was ivm hevige sneeuwval! We moesten uitwijken naar Bologna. Vanuit hier zijn we, ik had inmiddels onze gasten ontmoet, met z’n 3’en richting Corinaldo gereden. Het eerste stuk verliep vlekkeloos, er lag sneeuw maar het was op dat moment droog en de wegen waren schoon. Dit nog niet gedacht te hebben begon het te sneeuwen, zo heftig dat binnen mum van tijd de snelweg wit was. We zijn stapvoets rijdend veilig aangekomen in Corinaldo, maar wat een sneeuw! Er blijft iedere dag nog sneeuw bijvallen, een prachtig gezicht, en zeker als je niet de deur uit hoeft iets om heerlijk van te genieten. Voor onze gasten was het natuurlijk iets minder, ze konden niet weg met de auto, maar hebben genoten van het ‘verplichte’ nietsdoen, lekker lezen, slapen, een eindje wandelen en op zijn tijd een heerlijk biertje of wijntje nuttigen.
Zelf kunnen we ook niet heel veel op dit moment. We proberen wel iedere dag een stuk te lopen, echte wandeltochten uitproberen zit er nu niet in, maar dat komt over een paar weken wel weer. Nu kruipen we heerlijk bij de kachel, proberen we teksten te schrijven voor o.a. de voetmannensite en zoeken we en proberen we recepten uit om onze gasten weer van te laten genieten. Kortom: we hebben het goed!

Wisten jullie dat:
- Stan vorige week zijn eerste optreden heeft gehad als vendelier bij de Gruppo Storico
- De scholen hier ivm de sneeuw al 4 dagen gesloten zijn
- We al best wel “vreemde” gasten en bijzondere aanvragen hebben gehad maar dat we toch stonden te kijken toen er een lijkwagen met kist voor de deur geparkeerd werd!!
- Er nog een Geldrops/Heeze’s stel hier in de buurt appartementen gaat verhuren
- Onze tuin inmiddels opgehoogd en dus heel wat meters breder geworden is.
- Maartje inmiddels aan haar afstudeerstage is begonnen bij de ‘Genietgroep’ in Tilburg en hoopt eind mei haar studie te hebben afgerond.
- Jordi met veel plezier stage loopt bij de ‘Wilakkers’ in Eindhoven.

- DE GIRO D’ITALIA HIER OP 11 MEI VOORBIJ KOMT!!!!! Zie informatie hierover op http://www.gazzetta.it/Speciali/Giroditalia/2012/it/percorso.shtml

Heel veel sneeuwkoude groeten uit een schilderachtig Corinaldo!!

• 07 Februari 2012 - 16:26

Annelies En Ingrid:

Zo te zien lijken Nederland en Italië wel een beetje op elkaar. Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw. Het heeft wel wat. Over een paar maanden zeggen jullie: "En nu een lekker sneeuwbuitje, dat zou wel welkom zijn!"
    Stan, proficiat met je eerste vendelzwaaien. Dat zag er echt professioneel uit! De volgende keer de tv erbij en je wordt een beroemdheid. Heel veel groetjes uit het witte en koude Geldropse.

• 07 Februari 2012 - 18:32

Jolein:

Nou Marion nadat je hier vertrokken bent is het hier ook gaan sneeuwen maar bij jullie is het toch echt weer meer!!!