het eerste hele seizoen op 'il settimo borgo' - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu het eerste hele seizoen op 'il settimo borgo' - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

het eerste hele seizoen op 'il settimo borgo'

Door: Herman & Marion Voetman

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

08 November 2011 | Italië, Corinaldo

EINDE VAN ONS EERSTE HELE SEIZOEN IN 2011!!

Moe maar heel voldaan kijken we terug op de afgelopen maanden. Een seizoen waarin we veel nieuwe en/of al bekende gasten hebben mogen ontvangen. Er zijn heel wat pastamaaltijden gemaakt en pizza’s gebakken door Herman de afgelopen tijd. We hebben ze niet geteld, maar ik denk dat we er van zouden schrikken. Voor ieder bezoek werd er wel weer deeg gekneed en werden er weer nieuwe variaties verzonnen. Een avond was best spannend want er bleven ook 4 italianen eten. “Krijgen we dan hollandse pizza’s?” werd er een beetje lacherig gevraagd. Maar voordat we een antwoord konden geven klonken er al kreten van:” Che buona, buonissima, Herman e’ il re delle pizze!!” Nou zo’n avondje kan dan niet meer stuk. Als klapstuk van de avond zette Herman een pizza als italiaanse vlag op tafel. Toen waren de italianen echt overdonderd en overtuigd dat ook nederlanders pizza’s kunnen maken. Een stel boekte enkele dagen later een weekje bij en bracht een prachtig kookshort mee met daarop de tekst “Herman, il re delle pizza” (oftewel: Herman de koning van de pizza’s) .
We willen iedereen vanaf hier super hartelijk bedanken voor jullie bezoek aan ons en de gezelligheid die we met jullie beleefd hebben!
Afgelopen woensdag was de 1e dag sinds maanden dat we ’s-ochtends geen ontbijt hoefden te serveren. Stan was vrij van school, dus we hadden de luxe om de hele dag in bed te blijven.
Dat hebben we dan ook gedaan! HEERLIJK! Uitslapen, koffie drinken, en dvd’s kijken (een box met 13 afleveringen van Gooische vrouwen lag nog op ons te wachten!) Om 14.00 uur zijn we heel luxe even naar een restaurantje gereden om te lunchen, daarna weer terug en weer ......... niets gedaan!
Voor een dagje is dit heerlijk, we hebben er echt naar uitgekeken, maar vanaf donderdag moesten we weer aan de bak. De olijven moesten geplukt worden. Het zijn er, we denken dankzij het fikse snoeien, nog niet de helft van vorig jaar, maar we laten ze toch weer persen tot olie. Omdat we ze dit jaar met z’n 2’en moeten plukken (Stan is naar school en Jordi woont weer in NL) zijn we er niet echt heel rouwig om dat de oogst wat minder is dit jaar. Maar met een heerlijk zonnetje, een lekkere lunch buiten met een heerlijk glaasje witte wijn is ook dit geen straf.
Zondag 6 november 2011: Zojuist Italiaanse gasten uitgezwaaid die hier gisteren onverwachts aankwamen. Ook zij hebben het plan een B&B/ Agriturismo op te zetten in de buurt van San Marino. Het huis is al in familiebezit, zij gaan het nu aanpassen en opnieuw inrichten. Veel gepraat dus weer over onze ervaringen, ideeen en belevenissen.
Het is en blijft iedere keer weer leuk om nieuwe mensen uit allerlei landen en/of verschillende plaatsen te ontmoeten en te horen over hun leven.
De olijven zijn inmiddels geplukt: 5 kratten!! Nog niet de helft van vorig jaar maar het valt mij nog niet tegen, ik had veel minder verwacht. Dinsdag laten we ze persen, dus dan weten we hoeveel olie we voor komend jaar weer hebben.
Dinsdag 21.14 uur: Zojuist komen we terug van de olijvenperserij in Piticchio. We zijn naar Piticchio gereden omdat ze hier ook minder dan 2 quintale (= 200 kg) persen. De afspraak stond om 17.00 uur en na een zit van ruim 3,5 uur reden we toch weer trots naar huis met 17 liter eigen olijfolie. Heerlijk!!

Wisten jullie dat:
- Maartje woensdag (morgen) 21 wordt!!
- Jordi inmiddels weer woont en studeert in Eindhoven
- Stan het nu in z’n eentje vol moet zien te houden bij zijn ouders!!!
- De wijnproeverijen zowel bij Marcheshire als hier in de tuin een groot succes waren. Volgend seizoen zeker voor herhaling vatbaar.
- We de 1e kookworkshop gehouden hebben. De gasten eigen tagliatelle al ragu gemaakt en gegeten hebben. Ook een succes om volgend seizoen weer te organiseren.
- Stan inmiddels oefent voor vendelier en de vlag al meters hoog kan gooien.
- Er een heel aantal gasten geweest zijn die een talencursus op de Dante Alighieri in Mondavio gevolgd hebben.
- We na volgende week weer verder gaan met de reorganisatie van onze tuin.
- Dit een beetje afhankelijk is van de ‘operatie’ die Herman a.s. vrijdag in het Annaziekenhuis aan zijn duim heeft. Hopelijk vliegt hij maandag gewoon weer mee terug!!!
- We dus vrijdag naar NL vliegen voor een weekendje.
- We 2 juli ons 25-jarig huwelijksfeest hier gevierd hebben met een kleine maar hele gezellige groep.
- Er hier al 2 huwelijksaanzoeken plaatsgevonden hebben.
- We volgend jaar hoogstwaarschijnlijk de eerste bruiloft van gasten hier vieren!
- De 1e boekingen voor volgend jaar al weer binnenkomen.
- We nog gewoon het hele jaar door open zijn.
- Er binnenkort weer extra aanvullende informatie op onze ‘ilsettimoborgo’ site verschijnt met foto’s, workshops en verschillende arrangementen!

Voor nou CIAO e SALUTI A TUTTI

• 09 November 2011 - 10:56

Astrid Vd H:

Lieve Voetmannetjes,
    Wederom een feest om jullie verslagen te lezen! Vooral omdat we alles herkennen en bij het lezen iedere keer zeggen"oh ja dat was ook zo leuk of ook zo lekker".
    Zelf ben ik 3 keer in Corinaldo op bezoek geweest (in 1 jaar!!)en iedere keer werd ik verrast door jullie gastvrijheid! Bovendien was het leuk om te zien dat er steeds nieuwe bouwplannen gerealiseerd werden , de appartementen zijn nu klaar, het terras is uitgebreid en zo is er iedere keer een verbetering! Geniet maar lekker van jullie "rustige"periode zodat je het nieuwe seizoen weer helemaal fris en voldaan kan opstarten!In 2012 komen we zeker weer!!!(maar dan wil ik geen regen meer zien!ha, ha)
    lieve groet, Astrid en Cees-Rein.

• 09 November 2011 - 14:05

Theo Van De Kerkhof:

ik vind het fantastisch dat jullie het zo goed voor mekaar hebben. de tevredenheid straalt van de gezichten. als ik zie hoe de gasten worden overladen met heerlijke gerechten en naar mijn mening nog heerlijker wijn dan zeg ik Herman en Marion GEWELDIG111.

ik vernam dezer dagen dat peter en yvonne binnenkort ook naar jullie komen. ( het gaat goed met yvonne, inside information)
    Het wordt tijd dat ik ook eens plannen ga maken om enkele dagen bij jullie door te brengen en hetzelf kan meemaken en ervaren.

Ik laat het je nog weten wanneer dit op de agenda staat.

Ik wens jullie het allerbeste toe en als de gezondheid het toelaat graag tot ziens.

• 10 November 2011 - 07:57

Carien Zweegers:

hallo allemaal,

Wat geweldig. Het wordt tijd dat we ook eens komen kijken. Het staat voor volgend jaar in de planning. Ik hoor alleen maar gezellige verhalen. Super!