Appartementen zijn klaar! Seizoen kan van start! - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu Appartementen zijn klaar! Seizoen kan van start! - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

Appartementen zijn klaar! Seizoen kan van start!

Door: Herman & Marion Voetman

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

21 Mei 2011 | Italië, Corinaldo

Bericht van www.ilsettimoborgo.it

Het nieuwe seizoen kan dan eindelijk van start!!

Nog 4 nachtjes slapen en dan komen de 1e gasten om onze appartementen in te wijden.
Het is een hele klus geweest, maar we zijn supertrots op het resultaat! We zijn buiten nog bezig met het zetten van schuttingen, maar de bedden in de appartementen zijn gedekt, de gordijnen hangen we morgen en het serviesgoed komt zojuist nieuw en schoon uit de vaatwasser.
De controle van Asur (zij controleren de keuken en badkamer op veiligheid en het makkelijk schoonmaken/houden van alles) hebben we deze week gehad. Alles goedgekeurd op een kleinigheidje na, dus dat veranderen we nog even. Afgelopen vrijdag hebben we met onze geometra alle papieren ingevuld (onvoorstelbaar hoe vaak je je naam, adres, codice fiscale in moet vullen op een A4-tje!!) en naar het hoofd van de politie gebracht hier in Corinaldo. Als het goed is krijgen we dinsdag de noodzakelijke stempel om met de verhuur van “il settimo borgo, case/appartamenti per vacanze” te gaan beginnen!
Tussen het verbouwen door hebben we in onze B&B regelmatig gasten ontvangen. Bekende en onbekende gasten, Nederlanders, Belgen, Duitsers en Italianen. Allemaal verschillende personen maar iedere keer weer waren het gezellige dagen, hebben we regelmatig ’s-avonds in de keuken gestaan voor het bereiden van een italiaanse maaltijd of het bakken van Hermans superpizza!

Wisten jullie dat:
- Jordi deze week bezig is met zijn examen! Hij het supergoed doet en vandaag zelfs met een 10 voor wiskunde thuiskwam.
- Stan het dit jaar heel goed gedaan heeft, bijna voor alle vakken voldoende staat en zeer hoogstwaarschijnlijk volgend jaar doorgaat naar de 2e!
- Herman en ik heel trots op ze zijn. Ze het hele schooljaar om 6.00 uur opstaan, om 7.00 uur de bus pakken (zonder uitzondering) en vaak (dit omdat ze extra bijlessen in italiaans volgen) pas om 18.30 uur thuis zijn.
- Maartje eind juni hier weer naar toe komt en dan heerlijk de hele zomer hier blijft!!
- We ook super trots op haar zijn, omdat ze het toch maar in haar eentje redt in NL (natuurlijk met mensen die er altijd voor haar zijn op de achtergrond, maar toch!!)
- Herman inmiddels volleerd bouwvakker, timmerman, ontwerper, pizzabakker en kok is
- Johanna Maria Andrea Brekelmans sinds kort eigenaresse is van B&B “il settimo borgo”
- We inmiddels sla eten uit eigen tuin, de eerste tomaten en aardbeien aan de planten hangen, we al heel wat citroenen geplukt hebben van onze eigen plant en verder de basilicum, munt, peperoncini en kruiden het goed doen in de zon!!
- De vorige eigenaar van ons huis ‘Don Enrico’ vorige week gestorven en begraven is (98 jaar oud)
- Een van onze buurvrouwen geniet van het ‘leven’ in en rondom ons huis.
- We, hier en in een restaurantje vlakbij, vorige week genoten hebben van een optreden van een van de Brabant zangers.
- We met het hele gezelschap met wie hij hier was genoten en gelachen hebben!
- Hermanus Hendrikus Voetman sinds gisteren eigenaar is van “il settimo borgo, case/appartamenti per vacanze”
- We via mond-op-mond reclame weer verschillende nieuwe gasten gaan ontvangen, waarvoor aan iedereen onze hartelijke dank!
- We inmiddels al weer bijna 2 jaar in Italie wonen, het leven ons hier nog steeds heel erg goed bevalt, de wijn en het eten nog steeds lekker smaakt, we onze gasten nog steeds blijven verbazen met de heerlijke kwaliteitswijnen hier uit de buurt, de wijnproeverijen dus ook nog steeds goed in de smaak vallen en we nog vol zitten met allerlei nieuwe ideeen!!!
- We morgen gasten mogen ontvangen uit Frankrijk, woensdag uit Utrecht en vrijdag uit Heeze, dus het seizoen gaat echt beginnen.
- We iedereen een hele fijne, gezellige, mooie en ontspannen vakantie toewensen!
- Mocht je nog geen idee hebben waar naar toe te gaan, denk dan eens aan “il settimo borgo”!!

Ciao ciao, saluti a tutti e ci vediamo!!!!

Herman, Marion, Maartje, Jordi en Stan

• 21 Mei 2011 - 21:47

Maria Sies:

Appartementen zijn mooi!!!!

• 21 Mei 2011 - 21:55

Maartje:

Eindelijkkkkk de foto's :D het ziet er echt super uit! Ondanks dat ik er 2 (of 3) weken geleden nog was is het toch weer totaal anders! jullie kunnen trots op mij Jordi en Stan zijn, maar toch ook zeker zo trots op jullie zelf !!!! tot over 36 dagen

Buona notte xxxxx

• 22 Mei 2011 - 07:41

Karin Reinders:

Wauw, ziet er echt leuk uit, mijn complimenten!!

• 22 Mei 2011 - 08:34

Hans & Hanneke:

Ziet er goed uit! kheb in Herman altijd al een vouwbakkertje gezien, maar dat hij alles kan verbaasd me wel een beetje, CHAPEAU!!. Wij drinken er hier vandaag wel eentje op (elzaswijn.nl natuurlijk). We komen in september even aanvliegen om het zelf te aanschouwen.
    We komen dan met 4 personen, we laten de juiste datum optijd weten.

Groetjes aan iedereen die wij ook kennen,

Hans & Hanneke.

• 22 Mei 2011 - 11:54

Martien & Annelies:

Hoi Allemaal,

Ziet er prachtig uit, waar je allemaal toe in staat bent als je er zelf mee aan de slag gaat is verbazingwekkend. Fijn om te horen dat het zo goed gaat!!
    Tot juli dan kom ik het zelf weer bewonderen.

Groetjes,

Martien & Annelies

• 22 Mei 2011 - 14:20

Astrid.:

lieve allemaal,
    Wat ziet het er fantastisch mooi uit!Ik heb de appartementen 3 weken geleden gezien ,Jullie hebben wel heel hard gewerkt hoor.We komen daar ook zeker een keer logeren.
    Knap van Jordi en Stan dat ze zulke goede cijfers halen en hoogst waarschijnlijk over gaan .Jullie mogen daar zeker ook trots op zijn.
    Lieve groet Astrid en de rest.xxxx

• 22 Mei 2011 - 16:37

Oma Brekelmans:

Nauwelijks terug van vijf heerlijke dagen, met medebewoners van Hofdael A, verbaasd het mij dat jullie in zo,n korte tijd alweer zoveel berijkt hebben. Het ziet er allemaal fantasties uit. Jullie kunnen trots zijn op jezelf. Ik ben zeker trots op jullie hele gezin dat in zo,n korte tijd zoveel bereikt heeft, jullie doorzettingsvermogen, aanpassing en zeker ook niet bang te zijn om zelf de handen uit de mouwen te steken en alles, maar dan ook alles aan te pakken. Ook de jongens verdienen een vette pluim voor de wijze waarop zij zich zo snel hebben aangepast, en zich de taal al aardig eigen gemaakt hebben. Ook Maartje verdient bewondering voor de wijze waarop zij zelfstandig en alleen, haar studie en stage heeft volbracht. Vanmiddag heb ik kunnen genieten van de tennis competitie waarin zij,na lange onderbreking, haar eerste dubbel met vriendin Anne gewonnen heeft. PROFICIAT.!!!!! Tot over enkele weken, liefs Oma.

• 22 Mei 2011 - 18:41

Truus :

De appartementen zien er heel stijlvol uit!
    Proficiat!
    En fijn te lezen dat het zo goed gaat.
    Groetjes.

• 23 Mei 2011 - 08:46

Jolein Boerrigter:

Super, Ik ben zeer nieuwsgierig hoe het allemaal geworden is.
    Nog een paar dagen en dan mag ik het ''live' bewonderen.
    Tot vrijdag!!!

• 23 Mei 2011 - 12:25

DIANNE:

HET ZIET ER WEER SUPER UIT!!
    TOT VRIJDAG DAN KAN IK HET TERPLEKKE BEKIJKEN , IK HEB ER ZIN IN!!!

• 26 Mei 2011 - 20:15

Dorethe Lammers:

Nog een paar uur en wij, de dames Lammers komen gezellig naar jullie toe!!
    We hebben er erge zin in en hopen op mooi weer, lekkere pizzas van Herman, wijntje erbij....
    Mmmmmm

Tot straks, groetjes Dorethe