HET NIEUWE SEIZOEN KOMT ERAAN EN......... - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu HET NIEUWE SEIZOEN KOMT ERAAN EN......... - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

HET NIEUWE SEIZOEN KOMT ERAAN EN.........

Door: Marion Voetman

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

16 Maart 2011 | Italië, Corinaldo

Het nieuwe seizoen komt eraan en …………het wordt weer een race tegen de klok!!

Zo prachtig als het weer de afgelopen dagen was, zo miezerig was het vandaag. Niets zo veranderlijk als het weer, ook hier in Corinaldo. Dus geen buitenwerk vandaag, maar binnen schilderen.
Ik merk aan mezelf dat ik me er echt toe moet zetten, de routine van afgelopen jaar weer terug moet vinden om die meters te schuren, primeren, witten en nog eens witten.
Maar goed, verstand op nul en gaan weer met die kwast.

2 weken geleden kwam hier een hulptroep uit Geldrop aan. Wim, Jos, Bart en Ed vlogen hier naartoe om ons een weekendje vooruit te helpen. De komst van hen ging vooraf aan enkele slapeloze nachtelijke uurtjes (iig van mij). Er was nog geen vergunning binnen voor het werk dat we met de hulpploeg wilden realiseren.Het was tot de laatste minuten spannend of dat we wel iets zouden mogen doen. Normaal gesproken maak je je om dit soort dingen niet echt druk, je legt een terras als je dat wilt, je zet een schutting daar waar nodig, maar met een buurman/vrouw zoals hier denk je wel 10x na voordat je iets doet.
Zij dreigen voor ieder akkefietje met een advocaat! Gelukkig leren we ze steeds beter kennen en heeft Herman na een dreigement altijd zijn woordje klaar: “Grazie, Grazie mille, bel lavoro, bel lavoro” en maar vriendelijk blijven lachen. De buurman druipt dan af en je ziet hem denken: “wat een stomme hollanders”. Maar goed, vrijdagmiddag om 14.00 uur, een paar uurtjes voordat de mannen uit Geldrop zouden komen, reed onze Geometra hier de oprit op met het verlossende woord: “Begin maar, de gemeente, het hoofd van de politie, iedereen is op de hoogte van jullie plannen en het is goed!!!!!” Vanaf dat moment konden we weer genieten en met volle moed beginnen aan ons belangrijkste en mooiste project van de afgelopen 2 jaar: De ‘muur van Corinaldo’ is gezet, de buren zien nu echt niets meer! (nou helemaal, er komt nog een extra schotje bij, maar dan zien ze ook echt niets meer!).
Verder is het appartement op een rustico manier gestuced, zijn de muurtjes gemetseld voor de keuken in het appartement, hebben we een prachtige onderuithangbank (gemaakt met ouderwets, bot gereedschap) in de gezamenlijke keuken staan, is het kippenhok helemaal schoongebikt en staat onze gigantische, loodzware Egyptische deur weer te pronken.
Er is hard gewerkt, maar ondanks dat was er regelmatig tijd voor een bakkie leut, een glaasje prosecco (mag hier om 11.00 uur), een koud biertje of een glaasje Verdicchio! Het was een supergezellig weekend!! Nogmaal bedankt!

We hebben besloten om toch ook het 2e appartement af te maken. Het is nog een kwestie van betegelen, stucen, schilderen en inrichten. Toch nog wel wat werk maar dan is het klaar en kan het ook verhuurd gaan worden.

Van de carnaval hebben we hier wel wat, maar niet echt veel meegekregen. Carnaval begint hier al vrij vroeg en het wordt 3 weken achter elkaar in de weekeinden gevierd.
We zijn het eerste weekend even in Fano gaan kijken. Een gigantische mensenmassa, overal kraampjes en dan de optocht! Mooie wagens die zo’n keer of tig door het centrum trekken. Toch ook wel een hele happening. Afgelopen dinsdag zijn we in Senigallia gaan kijken, ook weer heel druk, veel wagens (zelfs een groep als Zeeuwse meisjes verkleed) er hing een gezellig sfeertje.
Wat ons opviel was dat je niemand, maar dan ook niemand met een glas bier, fris of wijn ziet staan?!?!?!?!?
Dit is toch wel echt anders dan in Brabant. We denken dat er s’-avonds toch wel het een en ander genuttigd wordt, maar op de wagens of tijdens de optocht aan de kant: niente!!!

Wisten jullie dat:
- de vriendin van Jordi, Arianne, hier vorige week geweest is.
- ze superverliefd zijn!!!!
- Dat Arianne het hier heel mooi vindt, ze zich heel goed vermaakt heeft, dat Jordi’s vrienden best wel een beetje zat kunnen zijn, maar dat ze zeker nog een keertje terug komt!!
- We afgelopen maandag onze laatste kookles hebben gehad! We het nu dus moeten gaan bewijzen!
- Het morgen een feestdag is in Italie, 150 jaar bestaan van de Republiek!
- We een heel aantal nieuwe, hele leuke, gezellige gasten hebben mogen ontvangen.
- Je tot half april voor Euro 10,-- retour vliegt op Ancona!!!!!!
- Het Valentijnweekend een succes was, volgeboekt met hele tevreden, verliefde gasten!!!
- We tegenwoordig ook via skype te bereiken zijn.
- Peter van de Kerkhof deze week 50 wordt!!!!
- Wij helaas niet op het feestje zullen zijn, maar we je niet vergeten Peer!
- Oma Brekelmans volgende week ook jarig is en dat Jordi volgende week zijn 19e verjaardag viert!!!!!

Vanuit Corinaldo, tanti saluti a tutti e ci vediamo!!!!!!!
Ciao
Herman, Marion, Maartje (vanuit Nederland), Jordi en Stan!!!

• 16 Maart 2011 - 16:54

Arnoud En Marika:

Leuk weer wat te lezen hoe het daar allemaal gaat.
    Nog 2 weekjes dan hopen we het zelf allemaal te zien, we kijken er echt naar uit.
    Tot nu toe gaat het allemaal goed, dus tot over een paar weken.

Groetjes
    Arnoud en Marika

• 16 Maart 2011 - 19:12

Diana Jansen:

Wat een leuke berichten weer uit t (zonnige) zuiden.
    Je moeder zie ik regelmatig evenals je oom natuurlijk in het verpleeghuis.
    Wij moeten met de tennismeisjes maar weer snel n datum plannen om naar het mooie Italien te komen, het was vorig jaar super gezellig!!
    Fijn dat de kinderen het ook naar hun zin hebben en dat jullie weer
    aan t werk mogen (moeten) Hier gaat alles "ok" op wat gezondheids problemen na van Chrisje Astrid en mijzelf. De competitie moet toch gewoon doorgaan en daar gaan wij voor. Veel liefs uit ons koude kikkerlandje. Diana

• 16 Maart 2011 - 20:32

Astrid.:

Wat leuk om weer een verslag uit Corinaldo te lezen!
    Omdat ik er zelf geweest ben , kan ik me de situatie zo goed voor stellen!
    Verheug me dan ook om eind april alles te bekijken en jullie weer te zien!De tijd vliegt, September (toen we bij jullie waren) lijkt zo kort geleden!
    Voorjaar komt er aan.Jullie veel succes met de laaste loodjes van de verbouwing!
    Groet en zoen vanaf de eindhovenseweg!..XXXXX
    ps duimen voor PSV morgen.Cees-Rein zit morgen op de bank!

• 22 Maart 2011 - 11:57

Mieke Vehoeven:

Jammer dat ik niet meer re4is, anders kwam ik vast een keer logeren.

Groeten en succes verder,

Mieke

• 22 Maart 2011 - 18:13

Cees En Toos:

Hallo lieve 2 daar in Italie. Was vorige week meteen begonnen met een reactie, maar deed iets verkeerd en oeps alles weg en geen tijd meer. Dus vandaag een nieuwe poging. Wij hebben er inmiddels weer 4 weken Azie opzitten, een heerlijke tijd bij onze dochter gehad, lekker vochtig en heet weer, maar oh zo fijn in die nare natte koude periode hier!! Vervolgens naar Java doorgereisd, heel veel indrukken opgedaan en veel beleefd.
    We lezen trouw jullie belevingen en vorderingen daar in Corinaldo. We hopen verder in dit jaar toch echt alles met eigen ogen te komen aanschouwen hoor. Maar dat melden we op tijd. Voorlopig is het in Geldrop met dit mooie weer ook heerlijk toeven. Met de gezondheid gaat 't gelukkig goed we doen van alles met sporten, de tuin half klaar dus we mopperen niet.
    Lieve Marion en Herman veel succes met jullie bouwplannen en tot horens maar weer. Groetjes ook voor de kids van Cees en Toos