een pracht verhaal op 'il settimo borgo' - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu een pracht verhaal op 'il settimo borgo' - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

een pracht verhaal op 'il settimo borgo'

Door: een lieve gast & Marion Voetman

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

28 December 2010 | Italië, Corinaldo

Als je dit bericht via email ontvangt is deze gegenereerd via onze website:
www.voetmannen.waarbenjij.nu , op deze site staan ook andere avonturen van ons vermeld met veel bijbehorende foto’s!!

"
Het einde van 2010 nadert. Onbewust kijk ik al een tijdje terug naar afgelopen jaar. Want terwijl hier buiten sneeuw ligt, is op mijn pc de warmte van een Italiaanse week in september voelbaar. ….: elke dag zie ik op mijn scherm vijf genietende meiden (en – vooruit - één heer) aan een keukentafel in Corinaldo.
Doe ik mijn ogen dicht zie ik het vliegveld van Ancona en het autootje waar we met z’n vieren inklommen op weg naar Marion. Niet voor een potje te tennis, maar om de droom te beleven waar Marion tijdens onze competitie van 2009 zo druk mee was. Leven in Italië; werken in Italië; B&B realiseren op een plek die de authentieke sfeer van land en bevolking uitstraalt; gasten verwennen en laten meegenieten van wat haar, Herman en de kinderen zo aansprak tijdens vakanties in De Marken.
Boven in het dorp aangekomen rijden we toeterend het erf op. We herkennen van foto’s het rood geverfde huis, de trappen en de grote boom. Op een schildersezel staan op een bord onze namen gekrijt: welkom! Wij zetten onze zonnebrillen op (het regent) en een stralende Marion en Herman komen naar buiten. We weten van enthousiasme niets zinnigs te zeggen. Gauw naar de keuken, lekker aan de lange tafel zitten, ratelen, bewonderen. De warme keuken/woonkamer voor de gasten (met piano voor de liefhebber), de sfeervolle slaapkamers (zoveel authentieke details), de plaats achter de keuken met uitzicht over het dal (’s ochtends zó prachtig als de mist optrekt), de lange eettafel onder de olijfbomen (de belofte van een goede oogst was al zichtbaar) en de pizzaoven (voor echte mannen): het is er allemaal precies zoals we dachten, geen woord teveel gezegd.
Wat een superweek. De toeristische plekjes en routes waren prachtig. Senegalia, Sirolo, Loreto, Ostra, Jesi: de gevreten kilometers waren dik de moeite waard. De week gaf rust en het gevoel dat niets moet, alles mag en heel veel kan. Toen de restaurants gesloten bleken kookte Herman ’s avonds heel laat nog een maaltijd; Marion liet marktjes zien, nam ons mee naar een prachtige wijnkelder, naar het strand (eten met blote voeten in het zand) en naar een kroeg op straat (zo leek het althans). Ze bleef gewoon vrolijk … al sliep ze minder door onze nachtelijke lachbuien. Mijn telefoon bezorgde ze terug, net als bikini, lensdop en boek … (wie iets laat liggen wil terugkomen…). Ik word er weer blij van.
Bijna aan het begin van een nieuw jaar heb ik wat wensen. Eén daarvan is teruggaan naar Il Settimo Borgo. Met de meiden van de competitie en met manlief. Want ik weet zeker dat het er goed is en dat de rust ons meeneemt. "

Lieve schrijfster: Dank voor je prachtige herinneringen !!

Hieronder nog even wat weetjes van ons uit Corinaldo:

- Maartje gisteren alweer naar Geldrop is vertrokken.
- er hier geen vlokje sneeuw meer ligt.
- wij op 1ste kerstdag in de zon een standwandeling hebben gemaakt.
- en het op 2e kerstdag een beetje, erg, regenachtig was, zelfs in Rimini en San Marino.
- de nieuwe Huis & Aanbod, met ons “voorlopig” laatste verhaal, in de winkel ligt.
- Stan morgen naar huis komt.
- en Jordi nog even doorfeest met z’n lief in Nederland.
- dat de eerste gasten van 2011 al op 2 januari arriveren.
- en er misschien nog een stel Italianen hier komt “jaarwisselen”.

- dat ‘il settimo borgo’ is aangemeld op Twitter en Facebook

Ciao voor nou, Saluti a tutti, cincin (op ‘t oude jaar & op 2011) e Arrivederci !!

Herman en Marion

• 28 December 2010 - 12:50

Maria Sies:

Klinkt als een geweldig jaar!!!Fijn dat het jullie zo bevalt!!!!

Alle goeds voor 2011

Hoop jullie te komen opzoeken!!

Veel liefs Maria

• 29 December 2010 - 19:42

Theo Van De Kerkhof:

Fantastisch te lezen dat jullie gasten het bij jullie zo geweldig fijn, mooi en ontspannen vinden. Dit werkt zeer aanstekelijk hetgeen zou kunnen betekenen dat we zo mogelijk in 2011 ook eens een paar dagen komen logeren . Als ons plan definitievere vormen aanneemt maken we t.z.t. nog een afspraak.

Verder wensen wij jullie allemaaal een bijzonder fijne-gezellige jaarwisseling en voor 2011 heel veel gezsondheid en uiteraard veel succes. Prosit !!!

Groeten uit Geldrop

• 29 December 2010 - 21:57

Astrid,:

Wat een heerlijk verhaal, mijn mooie herinneringen komen direct weer op mijn netvlies.Ik was een van de gelukkige tennisvriendinnen die 5 dagen hebben mogen genieten bij Herman en Marion.
    In 2011 komen we zeker terug!5 onbezorgde dagen met een lach en een traan!Wat is vriendschap toch bijzonder.
    Vanuit een besneeuwd Geldrop wil ik iedereen een bruisende jaarwisseling toe wensen maar bovenal een gezond 2011!

XXXXXXX

• 31 December 2010 - 13:07

Truus:

Een mooi verhaal, waarin ik dingen herken van onze vakantie in Corinaldo!
    Het kleine autootje, met vieren erin (koffers op schoot). Het ontvangst, de comfortabele kamers, de gezamelijke ruimte waar gekookt werd door Herman en Marion, de prachtige omgeving enz.
    Maar vooral het warme ontvangst, het gevoel heel welkom te zijn. Het was geweldig!
    Blijf zo doorgaan en 2011 zal een knallend jaar worden!

De beste wensen!
    Paul en Truus van den Broek

• 03 Januari 2011 - 22:55

Wilma Eding:

Hoi Voetmannen

Op de eerste plaats een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst.
    Hopelijk voor jullie een heel druk en vruchtbaar jaar.
    Ook ik hoop dit jaar weer bij jullie te kunnen genieten.
    Als ik het bovenstaande verhaal lees gaat het weer kriebelen, want ook ik was een van de tennis vriendinnen.
    Lieve groet.
    Wilma en Jan