Alweer bijna 2011! bij de Voetmannen in Corinaldo - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu Alweer bijna 2011! bij de Voetmannen in Corinaldo - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

Alweer bijna 2011! bij de Voetmannen in Corinaldo

Door: Herman e Marion Voetman

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

13 December 2010 | Italië, Corinaldo

Als je dit bericht via email ontvangt is deze gegenereerd via onze website:
www.voetmannen.waarbenjij.nu , op deze site staan ook andere avonturen van ons vermeld met veel bijbehorende foto’s!!

- Het is maar goed dat we de tuin winterklaar gemaakt hadden (zie verhaal hieronder) Want zo groen het gisteren nog was zo wit is het nu!!
16-12-2010!!!

ALWEER BIJNA 2011…..!!!!

Nog enkele weken en het is alweer Kerst! Het is hier nu nog moeilijk voor te stellen omdat we vandaag (9 december) nog heerlijk in het zonnetje (18*) de olijfbomen gesnoeid hebben, buiten gegeten hebben en kaarten hebben geschreven buiten op ons terras.
Maar als de voorspellingen uitkomen krijgen we hier volgende week ook sneeuw, nu dus, en kou!
Toch maar de plantenbakken met geraniums gesnoeid en een beetje beschermd weggezet, olijven verder afgesnoeid en de rest van de tuin winterklaar gemaakt. Je weet maar nooit!
Giordano en zijn zonen zijn achter druk aan het werk in een van de appartementen. Zojuist, het is vrijdagavond, weer gezellig een biertje, wijntje, watertje gedronken en genoten van de jachtverhalen, Corinaldoperikelen en familietoestanden!
Verder niet echt heel veel spannende dingen te vertellen, alleen dat
- we een supergezellig en leuk 1e seizoen hebben gehad.! DANK AAN AL ONZE GASTEN!!!!
- We ons aan het voorbereiden zijn op ons volgende seizoen
- We in onderhandeling zijn met verschillende personen om volgend jaar een aantal workshops te organiseren.
- Ideeen hiervoor altijd welkom zijn!
- Dat er hier 14 prachtige officiele mountainbike tochten zijn
- Ook Italianen al de weg naar onze B&B weten te vinden!
- We aanstaande zondag een etentje organiseren voor 7 italianen
- Dit uiteraard een hollandse lunch wordt!!
- De rookworst hiervoor al uit Nederland is gekomen!
- We de zuurkool (ingeblikt) ergens, ik weet niet waar gevonden hebben!
- We er EINDELIJK in geslaagd zijn onze Mitsubishi in te voeren!!
- Dat dat invoerproces ongeveer 6 maanden heeft geduurd.
- We nu dus rondrijden met een Italiaans kenteken: EA 572 NH
- Jordi inmiddels geslaagd is voor zijn rijbewijs en vol trots rondrijdt in zijn zelf bij elkaar gespaarde Fiat Panda!!
- Wij natuurlijk supertrots op hem zijn. In een keer geslaagd voor theorie (niet heel bijzonder misschien maar wel als je het onverwachts in het italiaans moet doen) en in een keer geslaagd voor zijn praktijk (na zo’n 15 lessen van een half uurtje)
- Er dus toch nog financiele meevallers bestaan!!
- Jordi en Stan Kerst in Nederland vieren.
- Jordi ook Oud en Nieuw in Nederland viert
- Maartje Kerst in Corinaldo viert
- Maar Oud en Nieuw weer in Nederland
- Herman en ik dit jaar in Italie blijven met Kerst en Oud en Nieuw!
- We de al 15? jaar georganiseerde OJA-activiteit wel zullen missen!
- We al tickets geboekt hebben om in januari even terug te komen! (Kerstbomen!)
- Check ook ff: www.huizeninlemarche.waarbenjij.nu

Tot zover weer even het laatste nieuws uit Corinaldo!
Ook via deze site wensen we iedereen vast hele fijne Kerstdagen, een geweldig Nieuwjaar en wellicht een “ TOT ZIENS IN 2011”!

Ps De lunch was geslaagd!

Saluti a tutti!

• 14 December 2010 - 09:17

Diana Jansen:

Proficiat Jordi knap hoor en dat alles in t Italiaans of Engels geniet van je leuke Panda.
    Voor jullie allen fijne kerstdagen en vooral n sportief en gezond nieuwjaar met heel veel nieuwe gasten!!!!! maar wij komen ook zeker terug. liefs diana

• 15 December 2010 - 11:26

Theo V.d. Kerkhof:

Hallo Marion - Herman ( en de kids)

Steeds met veel belangstelling lees ik jullie fantastische , indrukwekkende verhalen vanuit Italie.

Ik had al veel bewondering toen jullie indertijd de stap waagden naar Italie.

Maa,r nu steeds te lezen en te zien wat jullie daar in korte tijd hebben gepresteerd c.q. hebben
    bereikt vind ik werkelijk meer dan fantastisch.

Vanuit Geldrop wensen wij, Ans en ik, jullie hele fijne feestdagen en vooral in 2011 een heel goede gezondheid en heel, heel veel succes met het ondernemen.

Houdoe,

Theo v.d. Kerkhof

• 15 December 2010 - 19:49

Wilma Eding:

Hé Jordi

Van Harte gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs.
    Erg knap.
    Kun je ons volgende keer van het vliegveld afhalen!!!!!

Groeten Wilma

• 21 December 2010 - 22:21

Astrid.:

Lieve allemaal,
    Wat een bijzondere ervaring, sneeuw in Corinaldo!Ziet er schitterend uit!
    Hier is ook alles wit.Wij zijn gisteren uit Dubai teruggekomen.Daar was het 30 gr en hier - 4!!
    Enorme overgang dus!
    Geniet van de Feestdagen en maak er een spettend 2011 van in goede gezondheid!
    Leuk vooruitzicht dat we in April met de buurvrouwen naar jullie toe komen !
    Liefs
    Astrid en Cees-Rein.

• 21 December 2010 - 22:22

Astrid,:

Jordi , Super dat je de 1 ste keer je rijbewijs hebt gehaald!Echt heel knap!

• 23 December 2010 - 14:43

Nicole Lame:

Lieve fam Voetman, bedankt voor jullie kaarten.
    Maartje is inmiddels weer terug naar Italie.
    Volgend jaar willen wij een rondreis door Toscane gaan maken en mogelijk plakken we er dan een bezoekje aaan jullie aan vast. Hier hoor je t.z.t nog wel over.
    Fijne feestdagen en een gezond 2011 toegewenst voor de hele familie.
    Groetjes Ronald, Nicole, Alain en Yves