vervolg op "il settimo borgo" bij de Voetmannen - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu vervolg op "il settimo borgo" bij de Voetmannen - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

vervolg op "il settimo borgo" bij de Voetmannen

Door: Herman e Marion Voetman

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

11 Oktober 2010 | Italië, Corinaldo

Ciao tutti,

Om te beginnen, bezoek ook eens onze sites:

www.ilsettimoborgo.it
www.voetmannen.waarbenjij.nu

het is alweer 1 maand geleden dat wij tijd hebben om ff voor een verhaal op deze site te gaan zitten. Ondanks dat de start van onze Bed & Breakfast vertraagd werd door een tijdelijke bouwstop hebben we een fantastische start gemaakt en al enkele keren, helaas, een neen moeten verkopen op aanvragen. Vandaag zijn gastnummers: 38 – 39 – 40 en 41 weer huiswaarts gegaan. Gasten 42 en 43 blijven gezellig nog even, en woensdag arriveren 44, 45, 46, 47 en 48, 42 en 43 vertrekken vrijdag en dan arriveren meteen 49 en 50. ( klinkt een beetje onpersoonlijk al die nummers maar voor de privacy noem ik maar geen namen ) Maar het geeft in ieder geval aan dat we het prettig druk hebben. En ook met de verdere voorbereidingen voor gasten 51 tot en met 73 die reeds geboekt hebben.
En wat wij toch wel bijzonder vinden is dat er al aardig wat verjaardagen hier gevierd zijn: Ton, Roland, Marten, Hans en binnenkort Gerrit en daarnaast een 30-jarig huwelijksreisje, dus ook voor “doe het eens anders” worden we gevonden.

De druivenpluk is in volle gang en dat werd ook tijd ook want bij enkele “cantine” was of de rode of de witte al op. De oogst- en wijnfeesten zullen er dan ook wel weer aankomen. Sinds enkele weken bieden we wijnproeverijen aan bij een hele leuke winkel in Senigallia met allemaal lokale produkten. De proeverijen worden als bijzonder ervaren en de deelnemers zijn verbaasd over de kwaliteit en diversiteit die de wijnen uit Le Marche bieden. En er zijn er al een paar in Nederland verkrijgbaar! Binnenkort meer hierover. De truffels worden weer gevonden door de varkens maar ook dit jaar laat ik deze lekkernij aan me voorbijgaan. En we vinden steeds weer nieuwe, leuke en mooie bezienswaardigheden, tourtochten, restaurantjes of zomaar gastvrije Italianen. Dus ook ons advies-archief breidt zich uit, om gasten activiteiten te kunnen adviseren met weer maar ook met geen weer.

Nu de bouw even stil ligt en we in januari weer verder gaan met het gereed maken van de 2 miniappartementen is er wat vrije tijd ontstaan, geen tijd voor het strand, maar tijd om ons te orienteren op nevenactiviteiten, en jawel er staan er inmiddels in de kinderschoenen, ook hierover hopenlijk binnenkort meer.

We hebben enkele teksten op: www.ilsettimoborgo.it vernieuwd en aangevuld met aanbiedingen, check zelf maar eens. Ook is er inmiddels een gastenboek geopend en op de site: www.zoover.nl worden inmiddels beoordelingen geplaatst. Natuurlijk ligt er in onze ontbijtkeuken ook een gastenboek en is de ontbijttafel al een, figuurlijk, levend verhaal.

Maar, wist je dat:
- Jordi vrijdag naar Nederland vliegt om zijn “vakantie” liefde te zien.
- Maartje 7 november hiernaar toe komt omdat ze in het rijtje van verjaardagen wil komen.
- Joris en Susan een prive rondleiding kregen in het theater in Corinaldo.
- Wij gisteren voor niets stonden te wachten voor ook zo’n rondleiding
- Het gras gezaaid is.
- De pizza-oven nog steeds bijna klaar is.
- De verdicchio’s goddelijk blijven en blijken.
- De rosso piceno niet vergeten mag worden
- Wij een nieuwe pastoor hebben in het dorp
- Een vrouwelijke ambtenaar (een omaatje) van burgerzaken geschorst is, maar de sencuur verbiedt hier verder op in te gaan.
- Aaaah il Olandesi
- Stan zaterdag weer eens naar de disco in Rimini is gegaan.
- De Ape-50 hier geliefd is en waarvoor veel interesse uit het buitenland bestaat.

Verder wil ik toch ook nog even kwijt dat de afgelopen weken/maanden druk, maar ontzettend gezellig zijn geweest. Hiervoor wil ik de gasten die ons bezocht hebben ontzettend hartelijk bedanken. Door al jullie enthousiaste, lieve en hartelijke reacties hebben wij steeds nieuwe energie en veelal plezier gekregen in het runnen van onze B&B ‘ilsettimoborgo’. Hiervoor echt super hartelijk bedankt!!

Grazie mille, saluti a tutti, cincin e Arrivederci !!

• 16 Oktober 2010 - 21:06

Maria Sies:

Ben jaloers!!!Is het nog steeds lekker warm bij jullie?Hier is het n.l koud en nat!!!Fijn dat jullie het zo druk hebben...en ja Areane en ik komen echt jullie nog een keertje bezoeken!!!Hoop dat jullie het ondanks alle drukte toch nog altijd naar jullie zin hebben.....

Veel liefs Maria