Bedankt e bezoekverslag Rick - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu Bedankt e bezoekverslag Rick - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

Bedankt e bezoekverslag Rick

Door: Herman, Marion e Rick

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

27 Juli 2010 | Italië, Corinaldo

GRAZIE MILLE oftewel BEDANKT!!!!

Allereerst willen we iedereen bedanken voor de leuke reacties die we ontvingen na het versturen van zo’n kleine 400 kaarten.
We willen wel even laten weten dat er de 1e twee dagen een kleine kink in de kabel heeft gezeten wat betreft het ontvangen van de aan ons gestuurde berichten via het contact-formulier op de website. Doordat enkele personen ons gebeld hebben met de vraag of we al een antwoord hadden op hun gestuurde bericht via de ‘ilsettimoborgosite’ kwamen we er achter dat er dus een aantal berichten verloren zijn gegaan. We hebben geprobeerd deze nog te achterhalen, maar zoals het er nu naar uit ziet is dit niet meer mogelijk.
Dus bij deze de vraag: Mocht er iemand meteen na het ontvangen van de kaart een berichtje hebben gestuurd, op 19 of 20 juli, of nog geen antwoord ontvangen hebben op een gestelde vraag, laat het ons dan even weten door bijvoorbeeld het bericht nog een keer te sturen!!
Verder wordt er hier nog druk verbouwd om alles op tijd klaar te krijgen. Een klein oponthoud, dat hopelijk vandaag opgelost wordt, hebben we afgelopen week gehad. Het werk is een paar dagen stilgelegd, dit omdat er een aantal maten op de tekening niet klopte met wat er in werkelijkheid is verbouwd. Ook loopt er waarschijnlijk iemand rond die ons een beetje bespioneert, en het een en ander doorgeeft aan de gemeente. Maar goed, we hebben goed vertrouwen in onze geometra, hij heeft alle papieren in orde, dus als de zaak vandaag doorgesproken is tijdens een gemeentevergadering, hopen we morgen binnen weer verder te kunnen gaan. Ondertussen zijn ze buiten druk bezig met het leggen van de march-a-piedi, iets wat toch ook nog moest gebeuren.
Herman is druk bezig met de bouw van zijn pizza-oven, hij heeft sinds gisterenavond al vorm, dus dat wordt weer pizza bakken volgende week!!
En verder:
- zijn Jordi en Stan op dit moment in Nederland. Stan al ruim 2 weken, Jordi bijna 1 week
- komen Hans, Susan en Lonneke vandaag waarschijnlijk op hun camping
Mar Y Sierra aan, en zullen we elkaar vanavond dus wel weer zien!
- Zit Maartje op dit moment nog in Rimini met Anne en Kim, maar komen zij morgenmiddag ook deze kant op.
- Vliegt Stan a.s. maandag samen met oma weer hier naar toe.
- Komen Marten, Dienne, Liza, Freek en Maud hier 2 weken vakantievieren.
- Heeft Jordi tijdens “Corinaldo in Moda”, een avondvullendprogramma georganiseerd door de middenstand in Corinaldo, opgetreden als John Travolta.
- Dit al zijn 2e optreden is dit jaar waar hij voor wordt gevraagd!!
- Staat de Summer Jamboree weer voor de deur, 8 dagen feest en Rock & Roll, met op 6 augustus een optreden van Chuck Berry
- Gaat Maartje meedraaien met de Summer Jamboree, dit als voorproefje op haar stage volgend jaar die ze hoogstwaarschijnlijk bij deze organisatie gaat lopen.
- Beginnen de boekingen al aardig binnen te komen voor “il settimo borgo”

WENSEN WE IEDEREEN EEN HELE FIJNE EN GEZELLIGE VAKANTIE!!

Ciao e arrivederci!!!!

Dit verslag staat gepubliceerd op onze reiswebsite:

www.voetmannen.waarbenjij.nu

VERSLAG VAN Rick van de Kerkhof!

Wat een geweldige week heb ik achter de rug! In het begin van de vakantie was ik wel een beetje zenuwachtig, ik moest namelijk voor het eerst vliegen en dat ook nog is alleen. De vlucht verliep natuurlijk voortreffelijk en in Ancona aangekomen werd ik onthaald door Jordi, Herman en Niek(de eerste bed and breakfast gast!). In de auto was het gelijk zweten geblazen want wat was het toch lekker weer. ’s Avonds hebben we met zijn alle voetbal gekeken bij de Kiosk. Daarna lieten Jordi en Stan mij hun vaste hangplek, het oratorio, in het dorp zien. De jeugd in het dorp was zeer aardig voor mij, alleen was het wel jammer dat ze echt geen woord Engels spreken. De volgende dagen gingen we elke dag na het strand, waar ik twee keer verbrand ben. Het is een mooi strand met een schone zee erbij en natuurlijk mooie Italiaanse dames. Telkens wanneer we rond een uur of 7 thuis kwamen was Herman weer zeer benieuwd of we nieuwe nummers hadden gescoord. Door Maartje werden inmiddels “Casanova’s” genoemd. Jordi, die de hele vakantie mijn tolk was, is ondertussen zo geïntegreerd dat hij soms per ongeluk Italiaans begon te spreken tegen mij. Vrijdag avond zijn Jordi, Stan en ik naar een feest in een park geweest. Het was een gezellig feestje waar Jordi en ik als echte Hollanders, als laatst weggingen. Zaterdag was het toen even uitkateren geblazen en zondags waren we helemaal klaar voor de grote wedstrijd! Dit liep helaas af in een grote domper, waarna Stan zich in een keer weer alle Nederlandse scheldwoorden herinnerde. Maandag een paar uur voor vertrek kwamen een aantal jongens uit het dorp afscheid nemen van Stan en ook een klein beetje van mij. Toen vlogen Stan, Maartje en ik weer terug naar Nederland. Eenmaal aangekomen in Nederland verbaasde Stan zich over de goede wegen hier.
Nou het was mijn weekje wel, echt hartstikke gezellig! Ik ben zeker van plan om terug te komen, als dat natuurlijk mag van Jordi!
Ciao,
Rick!

Wist je dat;;
- Stan altijd het dak er af feest.
- Italiaanse jeugd totaal geen Engels spreekt.
- Jordi, ook al is hij zo volwassen, toch nog af en toe flink kan zeuren.
- Ape’s, de driewielertjes, echt super leuk zijn, maar wel klein.
- Italiaanse jeugd met flink wat drank achter de kiezen gewoon op scooters rond rijd.
- Jordi een leuk meisje op het strand heeft ontmoet.
- Dat het hele dorp gratis mocht eten en drinken toen er een nieuwe priester werd ingeleid.
- Buschauffeurs ook in Italië staken.
- Je met “Ciao bella” roepen veel aandacht krijgt van vrouwen.
- Jordi een zeer brede slaper is en bijna een drie persoonsbed nodig heeft.

• 27 Juli 2010 - 11:46

Bart Philippus:

Hallo Herman, Marion en kinderen.
    Wat een geweldige verhalen.
    petje af voor jullie prestatie en veel geluk, succes en natuurlijk gasten in de toekomst.
    Wij blijven jullie volgen op de website.
    Groeten Gerrie, Bart, Ilse en Marret Philippus Haaren

• 28 Juli 2010 - 07:35

Hans En Cecile Evers:

Heej jullie allen,
    wat geweldig om het vervolg weer te lezen en te merken dat het jullie echt goed gaat!! Leuk om te zien dat ook de jongens al echt een eigen plek in het geheel hebben verworven. We wensen jullie smakelijke pizza's en heel veel fijne gasten.
    Liefs Hans, Cecile, Roele en Alex

• 30 Juli 2010 - 22:09

Charlotte:

Ha die Marion en Herman!

Met verbazing, verwondering, enthousiasme en diep respect heb ik al jullie foto's zitten bekijken en kan ik, met een licht 'jaloerse' ondertoon, alleen maar zeggen dat ik het geweldig vind wat jullie voor elkaar hebben gebokst in het, volgens mij, schilderachtige Corinaldo! Jullie hebben de stap durven zetten, waarvan velen (waaronder ook ik) al vaak hebben gedroomd. Wat een project is dit geweest zeg....en wat een schitterend resultaat heeft het tot nu toe al opgeleverd! Volgens mij zitten julie daar hélemaal op jullie plek en integreren jullie en de kids al een heel eind met de Italiaanse jeugd en cultuur!
    Jullie huis wordt langzaam maar zeker een juweeltje volgens mij!
    Vanuit het, qua weer nu wat wisselvallige, Geldropse wens ik jullie van harte een héél fijne zomer, met véél gasten en alle geluk van de wereld toe in Il settimo borgo!

Hartelijke groetjes,

Charlotte (Pieterse)