onze eerste gasten Niek en lenie - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu onze eerste gasten Niek en lenie - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

onze eerste gasten Niek en lenie

Door: Niek en Lenie

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

06 Juli 2010 | Italië, Corinaldo

Corinaldo é un bel posto!!!!!!!!

Allemaal de groeten van Marion, Herman, Stan en Jordi en Rick de zoon Yvonne en Peter van de Kerkhof.

De groeten komen van "IL SETTIMO BORGO" het zevende gehucht B&B e appartamenti
Je ziet we leren het al.

5 juli fietsdag naar Corinaldo
In het hotel had men ons gezegd dat we over een fietspad langs de kust van Pesaro naar Fano zouden kunnen fietsen. Ca. 12 km. Maar we zijn altijd voorzichtig met het aannemen van dit verhalen van mensen die nooit fietsen. Maar goed In Pesaro begonnen we op een goed fietspad. Het is wel uitkijken geblazen want de fietspaden worden voor van alles en nog wat gebruikt. Door wandelaars, parkerende en lossende voertuigen, uitritten die direct op het fietspad uitkomen waarbij in een keer de neus van een auto over het fietspad steekt en niet altijd voorrang nemen ook al heb je daar recht op. Maar we begonnen op een mooi blauw fietspad met middenstreep. Na de bebouwde kom hield het fietspad in een keer op. Terug, dit herhaalde zich op de route van 12 km 3 keer. Uiteindelijk zijn we maar op de doorgaande weg gaan fietsen. Was ook redelijk te doen. In Marotta zijn we richting binnenland gegaan. Nog ca 20 km naar Corinaldo. Totale afstand Pesaro - Corinaldo ca. 50 km. Na een korte pauze zijn we aan de beklimming begonnen naar 221 m. hoogte. Bloedheet,geen zuchtje wind. Als een stel lekkende paarden kwamen we boven aan. Dit geeft vertrouwen voor de wedstrijd vanavond. Bij de laatste etappes had Lenie meestal gelijk. Bij niet afstappen in een klim wint Nederland. Dus dat ziet er goed uit voor vanavond. Maar we moeten het natuurlijk nog wel zien.
Rond 13.00 u kwamen we aan bij Herman en Marion en de kids. Viale degli Eroi 78, of te wel “IL SETTIMO BORGO”, HET ZEVENDE GEHUCHT. Voor echte Geldroppenaren moet dit toch als muziek in de oren klinken, geen zes maar zeven gehuchten. De Belangenvereniging Zesgehuchten zullen we dit zeker laten weten.
Door een annulering waren wij de eerste gasten. Het zag er allemaal prachtig uit. Geweldig mooie kamer, terras met uitzicht over het dal en een warme ontvangst. Maar wat en klus is die verbouwing van dit prachtige huis (villa). Er staat nog veel meer op stapel. Uiteindelijk willen ze 15 gasten kunnen huisvesten. Voor onze tocht nemen ze hun petje af, maar hier neem ik wel 20 petjes voor af. Zeker een mooie plek om te vertoeven en de omgeving heeft naast het strand op redelijke afstand genoeg te bieden. Ook Corinaldo zelf, waar we gisteravond tot laat buiten hebben gegeten, is een authentiek Italiaans plaatsje met een rijk verleden en ca. 5000 inwoners.
Aan het eind van de middag zijn we de zoon van Peter en Yvonne van de Kerkhof in Ancona op het vliegveld gaan ophalen. Kwam een weekje op vakantie als vriend van Jordi. Gelijk een sight-seeing van de omgeving gekregen van Herman en Jordi en de weg die we morgen naar het vliegveld moeten fietsen.

en van Herman

Ciao, saluti a tutti, cincin e

voor dadelijk een hele mooie wedstrijd.

enne, wist je dat Maartje morgen al weer hiernaar toe komt
en dat Maartje, Rick en Stan samen naar nederland vliegen a.s. maandag.
en Stan daar 3 weken vakantie gaat vieren.

• 06 Juli 2010 - 15:10

Astrid.:

Wat ben ik blij dat onze volgende reis al geboekt is.Geen 2 juli maar dan 6 september en nu 1 dag langer!Haddden wij helaas niet de primeur, maar jullie vrienden hebben er dan ook een heel stuk voor gefietst, dus zij waren de eerste gasten.De foto,s zijn mooi, wat hebben jullie hard gewerkt!Onze verbouwing is over 2 weken klaar!
    Veel plezier vanavond bij de voetbalwedstrijd.

Lieve groet Astrid.

• 06 Juli 2010 - 15:55

Marion Adriaans:

wat heb je hard gewerkt zeg, t ziet er heel erg leuk uit en t zal er ook wel gezellig zijn.ga je ook nederland kijken? groetjes marion

• 18 Juli 2010 - 09:55

Wilma Eding:

Ik krijg helemaal de kriebels als ik dit verslag lees en de foto's zie. We komen zeker in Augustus een kijkje nemen.

Groeten Wilma en Jan

• 22 Juli 2010 - 14:26

Maria Cristina :

EVVIVA! Tanti auguri e tanto successo per il futuro!
    Cristina ed Hans