race tegen de klok - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu race tegen de klok - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

race tegen de klok

Door: Herman & Marion Voetman

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

19 Juni 2010 | Italië, Corinaldo

RACE TEGEN DE KLOK…….

........nog een kleine 2 weken en dan arriveren onze eerste gasten!
We zijn inmiddels 6 weken verder en er is weer heel wat veranderd.
Om maar een paar dingen te noemen:
- Rondom het huis ligt een compleet nieuwe riolering, liggen er zeker 15 putten voor de gescheiden afvoer van badkamer-, keuken-, en regenwater. Overal liggen buizen voor electriciteit, gas en water. We hadden op een gegeven moment het gevoel dat we in een “Emmenthalerkaas” woonden. De hele dag werden er gaten en sleuven gekapt en geboord om alle leidingen aan te kunnen leggen en met elkaar te kunnen verbinden. Er leek niets van ons huis over te blijven!
- Rondom het huis is een ‘marche-a-piedi’ aangelegd.
- Er zijn ongeveer 20 vrachtwagens met grond afgegraven.
- De ramen in de B&B kamers zijn vergroot
- Vensterbanken zijn geplaatst
- Oude deuren zijn opgehaald door een timmerman om opgeknapt te worden
Maar buiten al het harde werken hebben we ook nog een paar hele gezellige dagen gehad met Roland, Dianne, Daan, Maartje en oma. Dat oma en Maartje zouden komen wisten we, maar dat oma gebracht zou worden door Roland, Dianne en Daan was een complete, maar hele leuke verrassing. Gezellig bijgekletst, terrasje gepikt, gewinkeld en genoten van het heerlijke weer.
Morgen gaan we olijfbomen verzetten, wordt er een heg geplaatst (in ieder geval een begin gemaakt) en proberen we met de oleanders een mooie afscheiding te maken tussen de weg en het terras achter het huis. Als dit gebeurd is zal het er al weer een stuk gezelliger uitzien. Volgende week willen we met hulp van Hans, Ton en Mary een terras leggen onder de olijfbomen (zie het al voor je, een hele lange gedekte tafel, met die pizza en pasta van Ermaan onder de olijfbomen!!) en misschien alvast beginnen met de bouw van een heuse pizzaoven! Ja hoor, ook hier wordt er weer een gebouwd!
Het wachten is nog even op het verplaatsen van de electriciteitsmeter. Begin mei hebben we een aanvraag gedaan voor een 2e zwaardere aansluiting. Alle gegevens doorgegeven, we zouden binnen 2 weken gebeld worden. Na zo’n 4 weken belden we zelf maar eens terug. We zouden echt snel gebeld worden. En dat klopte, alleen niet vanuit de Marche, maar vanuit Sicilie!! Of we s’-middags thuis waren, dan zou er iemand langskomen. We hadden niet meteen in de gaten dat ze vanuit Sicilie belden, maar bij het controleren van het adres – via Africano – begon het toch duidelijk te worden dat er iets niet klopte. Uitgelegd dat we in Corinaldo, in de Marche woonden en niet op Sicilie!! Er zou dus wel iets fout zijn gegaan bij de aanvraag, dus wij terug naar het kantoortje, alles nagekeken, nog een keer alles doorgegeven en met de verzekering dat we binnen 24 uur gebeld zouden worden, reden we weer redelijk tevreden naar huis. Dat we teruggebeld werden klopte inderdaad, alleen weer vanuit Sicilie!!!! Ik ga niet alle verwensingen noemen die hier toen door Giordano over de bouwplaats geroepen werden, maar je kunt je er misschien wel een voorstelling van maken.
Nu moeten we deze week ‘gewoon’ even naar Ancona om te kijken of er misschien iemand langs zou kunnen komen om de meter te verhangen en de mogelijkheid te bekijken of we een 2e aansluiting kunnen krijgen!! Of dat we niets anders te doen hebben, even op en neer naar Ancona.

Inmiddels weten de meeste dat:
- Jordi 5 dagen in Nederland is geweest, uitgenodigd door Geert om mee te gaan naar het gala.
- Hans, Ton en Mary volgende week komen helpen
- De zomervakantie hier al 2 weken geleden is begonnen
- Nederland vorige week gewonnen heeft van Denemarken en vandaag van Japan
- Italie gelijkgespeeld heeft tegen Paraguay
Maar wisten jullie dat
- niet alleen de zomervakantie maar ook de zomer hier echt is begonnen
- de temperaturen al oplopen tot tegen de 30 graden
- onze Mitsubishi weer als nieuw is, maar dat het niet meevalt hem hier in te voeren. Ze willen hier formulieren die in 2009 al afgeschaft blijken te zijn!!
- Jordi ruim over is naar de 3e
- Stan dit jaar nog een keertje overdoet
- Niek en Lenie al op de fiets zitten en hier 5 juli hopen aan te komen. (zie niekenlenie.waarbenjij.nu) voor een geweldig reisverslag!
- We de tekst nu plaatsen zonder nieuwe foto’s, omdat dat hier NIET EENVOUDIG IS!!

• 20 Juni 2010 - 05:36

Sjannie Van Laarhove:

He Herman en Marion,

Leuk om te lezen hoe het bij jullie vorderd.
    Wel een heel werk zeg, maar als het resultaal al zichtbaar is, dan weet je waar je het voor doet.

Veel succes nog en veel geluk in Italie.

Groetjes Herman en Sjannie van Laarhoven

• 21 Juni 2010 - 11:21

Niek En Lenie:

Nou, nou, 't valt bij jullie ook niet allemaal mee met de verbouwing. We zijn erg benieuwd naar het resultaat en vergeten jullie niet de prijslijst klaar te hebben voor 5 juli en ook de spaghetti van Ermaan erop te zetten want die beroemde spaghetti willen wij ook proberen. Groetjes en tot de 5e.

• 29 Juni 2010 - 21:36

Robert En Jet:

Met heel veel plezier weer gelezen. Zijn benieuwd of het zwembad en jacuzzi op de kamer al klaar zijn. Zorg maar voor een goed gevulde wijnkelder en mooi weer! We verheugen ons erop jullie "droom" in werkelijkheid te zien.

Houdoe!

• 30 Juni 2010 - 11:27

Annie Mol:

Marion en Herman

Wat een klus, hopelijk hebben jullie een goed B.&B. seisoen.
    Liefs Annie

• 29 Augustus 2010 - 08:53

Theo Vd Kerkhof:

jullie weten ik ben geen held op de computer. Heb het nu gevonden en met veel belangstelling de verslagen gelezen. Fantastisch wat jullie allemaal zelf doen. Men zegt dat arbeid loont. Als dat zo is dat geldt dat zeker voor jullie.
    Ik wens jullie heel succes zowel met de verbouwing als met je onderneming.
    ( ik had je middels een mailtje ook geluk gewenst met de officiele opening op 1 augustus jl. Ik heb begrepen dat er diverse berichten zijn zoekgeraakt.

Groeten aan jullie allemaal

Theo 29-8-2010