Corinaldo in 2010, verbouwing en veel foto's - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu Corinaldo in 2010, verbouwing en veel foto's - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

Corinaldo in 2010, verbouwing en veel foto's

Door: Herman & Marion Voetman

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

17 Januari 2010 | Italië, Corinaldo

Zo, het is alweer 2 weken 2010 !! en hebben een kei leuke jaarwisseling in Nederland gevierd. Zoals we al eerder schreven was het wel een komen en gaan van hier naar Nederland en terug. Want hoe ging het ook al weer precies: Maartje op 23 december van Weeze naar Ancona, met datzelfde toestel gingen Jordi en Stan weer terug van Ancona naar Weeze. Gelukkig waren Hans en Andre bereid om het slechte winter sneeuwweer te doorstaan om Maartje te brengen en Jordi en Stan op te halen. Omdat alles nogal chaotisch verliep hier met de aankoop van het huis waren wij vrij laat met het boeken van onze tichets zodat wij genoodzaakt waren om met Maartje vanaf Bologna te vliegen op de 27ste. En daar was Jos bereid om het barre weer te doorkruisen richting Weeze. En omdat dus onze auto op Bologna stond moesten wij weer met z’n vieren op de 4e januari, door Marten vroeg gebracht, van Weeze terug naar Bologna. Dat was dan het verslagje van het reizen.

Maartje was dus hier met de kerst en wij hebben een geweldige kerstlunch genoten in Taverna degli Archi in Belvedere Ostrense, 13 gangen bereid door de blinde kok en tevens eigenaar. Na de 4 voorgerechten, 3 tussengerechten, 3 hoofdgerechten en 3 toetjes waren we redelijk verzadigd. Na de kerst 2 dagen gezellig met Maartje gesloopt in het nieuwe huis en daarna ff een dagje Bologna, voor de vlucht naar Nederland. Het was onze eerste keer in de stad Bologna en de moeite waard !

De week in Geldrop was erg geslaagd, en hebben we in de korte tijd van 1 week ontzettend veel familie, vrienden en kennissen ontmoet en bezocht. En een geweldig, als vanouds, oud-en nieuw gevierd met de OJA. En het was zeker met, bij en voor de moeders een leuke week.

En toen weer terug in Italie. Aan het werk op de 5e , ’s ochtends om half negen zou de makelaar met een kennis komen helpen om het huis leeg te huizen. Naast de schilderijen en boeken zijn er in 2 dagen 16 vrachtwagentjes afval en zooi weggebracht. Toen dat allemaal weg was konden wij eindelijk zef aan de gang, breken, slopen, schuren etc.etc. Geweldig werk waar we eigenlijk al maanden, misschien wel jaren, naar uitkeken! Werken aan het opbouwen van ons eigen “nieuw” in Italie.

De planning:
- We hopen dat er komende week wordt begonnen aan de badkamer en toilet op onze verdieping.
- Dat er eind deze maand wordt begonnen aan het dak.
- Dat er deze maand de bouwvergunning kan worden aangevraagd voor de beneden verdieping.
- Dat wij eind februari in ons nieuwe huis kunnen gaan wonen.
- Dat voor Pasen de verhuiswagen deze kant op kan komen.
- Dat alles zo verloopt dat wij begin juni klaar zijn met de werkzaamheden.
- Dat wij in juli onze eerste gasten, die reeds geboekt hebben, kunnen ontvangen.

De hulpploegen:
Tijdens, en ook al ruim voor, de week in Geldrop wordt er van alle kanten hulp geboden om ons te komen helpen met de verbouwing hier. Tja, daar is nu nog weinig over te zeggen, hoe, wat, wie, waar en wanneer ?? alles is natuurlijk afhankelijk van de planning en de voortgang van de verbouwing. Maar dat we hulp kunnen gebruiken dat staat vast, en wel in de categorieen:
- Stuuc, schilder en tex.
- Tuin, tuinafzetting, schuttingsmuur, boom verzet en rooien en beplanting.
- Verhuizing.
- En bovenal gezelligheid.

De weetjes:

- dat er op deze site al bijna 70 foto’s staan van onze verbouwingswerkzaamheden!
- Fratello Marten hier de 1e week februari een keuken komt (ver) bouwen.
- Cognata Dienne ook die week hier is om mee te klussen.
- PSV gisterenavond de bekerwedstrijd uit tegen Heerenveen gewonnen heeft
- Maartje met haar vriendin Kyra met de carnaval hier zijn.
- En oma Brekelmans de week daarna hier is.
- Je alleen nog maar oude kleren hoeft mee te nemen hiernaartoe.
- Omdat die toch maar vies worden bij het klussen.
- Wij nog niet geblesseerd zijn geraakt tijdens de werkzaamheden.
- Ik wel geblesseerd ben geraakt aan mijn rechterduim door een kaasrasp!!
- Er hier in verhouding heel veel DAF trucks rijden.
- Ons logo binnenkort wordt gepresenteerd.
- En het nieuwe Huis&Aanbod over enkele weken alweer in de winkel ligt.

Saluti a tutti e Arrivederci!

• 17 Januari 2010 - 14:47

M A A R T J E ! :

waarom ben jij eigenlijk nooit schrijver van colums geworden pap?! het gaat je goed af ;)

• 17 Januari 2010 - 18:17

Marten:

Als je een stukje grond had gekocht had je alles als "buiten...."kunnen presenteren en hadden wij het een camping genoemd. Foto's zien er veelbelovend uit, kansrijk en vol goede voornemens, nu nog even inkoppen. Let inderdaad op je gezondheid want een blessure is wel het laatste dat je je nu kunt veroorloven.
    Tot over twee weken.

Fratello Mart

• 17 Januari 2010 - 21:43

Astrid.:

Geweldig!!!Wat een uitdaging om daar iets moois van te maken.en dat graag voor 2 juli ha, ha want dan staan wij voor de deur!!!
    Echt leuk om de foto,s te bekijken.Sommige leken op de garage aan de eindhovenseweg bij de aankoop!!
    Wat zien jullie er stoer uit als klusser!
    Veel succes, het gaat jullie zeker lukken.
    Lieve groet ....

• 18 Januari 2010 - 13:59

Maria Sies:

Lijkt me echt zalig !!!!!!!!!!Jullie durven toch maar.........Hebben jullie het allemaal naar je zin of toch een beetje heimwee???

Groetjes Maria

• 18 Januari 2010 - 18:25

Wilma Eding:

Hoi mensen

Ziet er geweldig uit. Kan me voorstellen dat jullie handen jeuken om te beginnen.
    Succes met deze grote klus.
    Groetjes Wilma

• 26 Januari 2010 - 17:07

Lisa:

hoi marion en herman
    jordi en stan
    hoe is het daar
    nu ga ik jullie foto,s kijken :)
    xxxxxxxxxxxxlisa

:d tot snel (hopelijk op hyves)

• 02 Februari 2010 - 17:37

Mireille:

Eindelijk lekker begonnen! En schiet het al een beetje op?

Wij zijn wel een beetje jaloers op de sisi rider.
    Wel fijn dat jullie zo met z'n tween op stap kunnen en nog lekker droog zitten ook.

Nou ga d'r maar iets moois van maken, veel succes met de verbouwing!

Groetjes van ons allemaal

• 07 Februari 2010 - 09:47

Annelies En Ingrid:

Hallo Bella Italia. Eindelijk hebben we contact. Via Sjors Verstappen kregen we het emailadres van Stan. Van Stan kregen we de website van de voetmannenwaarbenjijnu.We hebben de foto's bekeken en de verslagen gelezen. Wow! Dit wordt een paradijsje! Maar wat een werk moet er verzet worden. Jullie kennende zal dat zeker lukken. Heel veel succes en heel veel bouwplezier met elkaar.We blijven jullie volgen. Groetjes, Annelies en Ingrid

• 10 Februari 2010 - 18:31

Tim Ras:

hallo hoe gaat het daar alles nog steeds naar zin ?
    ik moet zeggen ik mis jordi wel haha vooral met de voetbal training.
    en als jullie hulp kunnen gebruiken bij gezelligheid dat zijn mijn talenten
    Groeten uit nederland
    groeten Tim