het vervolg van de verbouwing - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu het vervolg van de verbouwing - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

het vervolg van de verbouwing

Door: Herman & Marion Voetman

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

01 Maart 2010 | Italië, Corinaldo

Het vervolg van het verbouwingsdagboek van de Voetmannen.

De laatste dag van februari, na een behoorlijke koude periode hebben we de eerste zonnige dagen al weer gehad. Gisteren, na een aantal uurtjes schilderen, schuren en puin ruimen, hebben we heerlijk in het zonnetje samen met oma op het terras koffie zitten drinken! Natuurlijk met iets lekkers van de plaatselijke, zeer bekende, pasticceria “Antonelli”!
Er is de afgelopen weken hard gewerkt, zowel door de aannemer, onszelf en natuurlijk het bezoek uit Nederland. Van de planning die we ons gesteld hadden zijn een aantal dingen gerealiseerd. De badkamer en het extra toilet op onze verdieping zijn klaar. De muur van de keuken naar de kamer is uitgebroken en weer mooi bijgewerkt. De afschuwelijke haard hebben we verwijderd en hier is nu plaats gemaakt voor een extra kast of tezijnertijd een mooie haard/kachel!. Er is besloten om de ‘prachtige’ marmeren vloer te laten liggen en hier en daar wat bij te werken. Herman is er zelfs al een beetje aan gewend!
Van het plan om samen met Marten een keuken te bouwen is nog niets gekomen maar is er wel veel werk verzet tijdens hun bezoek. Maar vanaf morgen heeft Herman de tijd en de ruimte (Giordano en zijn zonen zijn klaar boven) om zijn ideeen en creatieve kunsten tot uitvoering te brengen. We zijn benieuwd!
Dus op wat schilderwerk na kunnen we er gaan wonen, waarschijnlijk half maart, 2 weken later als gepland. Ondertussen wordt er door de geometra druk getekend, nagedacht en gesproken met deskundigen over de indeling van de ruimtes, de plaats van het zwembad en de daarvoor te bouwen muur. Zijn we in discussie met een van de buren en de gemeente over het al dan niet verwijderen of snoeien van een dertigtal cypressen die op onze grond staan. Deze, een beetje vreemde, beetje vervelende en zeer nieuwsgierige buurman en niet te vergeten zijn nog nieuwsgierigere vrouw, zou ze het liefst verwijderd hebben. Maar goed, wij dus niet. Gelukkig zijn we erachter gekomen dat de bomen beschermd zijn en dus zeker niet weg mogen (pff gelukkig), zeker geen 2/3 deel gesnoeid mogen worden (wij nog blijer, de buurvrouw staat al de hele dag te vegen om maar niets te hoeven missen van wat er bij ons gebeurd) en maar op een bepaalde manier gesnoeid mogen worden, alleen daar waar het ZEER noodzakelijk is om een tak te verwijderen. Toch hebben de buren nog even foto’s gemaakt van de bomen, gezien vanuit hun huis, en aan ons gevraagd of we toch niet even naar de gemeente kunnen gaan om te vragen of ze toch echt niet een aantal meter gesnoeid mogen worden. Natuurlijk doen we dat, om de lieve vrede te behouden, maar het antwoord weten we al!! To be continued.......

Wist je trouwens al dat:

- dat er deze week nieuwe foto’s worden geplaatst op onze website.
- wij hier vandaag al 8 maanden wonen!
- wij hopen dat jullie weer genoten hebben van onze rubriek in Huis&Aanbod.
- ze komende week willen beginnen aan het vernieuwen en isoleren van het dak.
- Maartje en haar vriendin Kyra vorige week hier waren en het heel gezellig was.
- Oma nu hier is, morgen weer vertrekt, en dat ze heel goed kan schilderen.
- Sven Kramer verkeerd wisselde op de 10 km.
- Er hier flink carnaval gevierd wordt.
- Dat er in de stad meer confettie lag dan dat ik ooit in Geldrop heb gezien.
- De jeugd vooral, verkleed, carnaval viert in discotheken.
- Martijntje echt wel mee valt bij de X-factor
- De tickets door het volgende bezoek al weer geboekt zijn
- De curlingteams bij ons de plaats mogen komen vegen als die klaar is.
- Geldrop weer fantastische winnaars had in de carnavalsoptocht.
- Dat wij er alles aan doen om, eventueel gedeeltelijk, op 1 juli open gaan.

Saluti a tutti, ciao voor nou e Arrivederci

• 01 Maart 2010 - 10:43

Wie-o-wie?!:

benieuwd naar de foto's ! en wéer een leuk verhaal & wist-je-datjes (dat blijven toch de leukste ;) goed dat jullie ook in nederland iedereen op de hoogte hebben gebracht van je buren, haha.

• 01 Maart 2010 - 17:03

Astrid.:

Geweldig leuk verslag over de verbouwing en alle perikelen rondom het huis en TUIN!
    Ik kijk ook echt naar de foto,s uit!!!
    Wij komen er bijna aan, dus.... doorwerken ha, ha.
    Veel succes en tot .. gauw!
    astrid.

• 02 Maart 2010 - 12:33

Diana:

leuke buren marion, ze zullen opkijken als het tennisteam komt kunnen wij n balletje slaan.
    ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen en de foto s succes liefs