en nu FANTASTISCH NIEUWS !! - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu en nu FANTASTISCH NIEUWS !! - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

en nu FANTASTISCH NIEUWS !!

Door: Herman & Marion Voetman

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

23 December 2009 | Italië, Corinaldo

Ciao, nou he he, eindelijk ff tijd om er eens rustig voor te gaan zitten om de perikelen van afgelopen dagen op schrift (in Microsoft Word) te zetten.

Ongeveer 25 dagen geleden tekenden wij een voorlopige koopovereenkomst, met daarin alle voorwaarden, en die wijken niet zoveel af van de regels in Nederland.

Een van de regels is dat het huis schoon en leeg van personen en goederen moet zijn. Nou de regel “schoon” kennen wij nog van de oplevering van de Eindhovenseweg. Dus blijven de personen en goederen over. Ook waren we overeengekomen dat meubels mochten blijven staan, je weet nooit of er iets bruikbaars bij zit, toch? Dus dat goederen viel ook al bijna af. Blijft er de regel personen over! Tja en dat lijkt de makkelijkste maar in ons geval...

Even terug, in de afgelopen 25 dagen zijn wij regelmatig langs het huis gereden, gelopen, door de tuin gewandeld, door de ramen binnen gegluurd en iedere keer hadden we het gevoel de juiste keuze te hebben gemaakt maar waren wel iedere keer verrast dat er geen enkele activiteit met betrekking tot komende verhuizing te bespeuren was. Zo ook zelfs nog afgelopen week, afgelopen vrijdag, afgelopen zaterdag, zondag hebben we maar overgeslagen en maadag moesten we naar de notaris voor de officiele koop, sleuteloverdracht etc. Maar mijn gevoel vertelde al weken dat er iets niet zou gaan zoals het zou horen te gaan. Maandagochtend de jongens naar de bus gebracht en zij zouden na school van de bushalte naar ons nieuwe huis wandelen. Ik zei ze nog, bij wijze van grap, als die ouwe dan maar wakker is ! (ik bedoelde de oude pastoor van 97 die er nog woonde en verzorgd werd.). Dus, wij voor de notaris toch even langs het huis gereden, en alles zag zo vredig uit als 25 dagen geleden, even een rondje gelopen, even het grote balkon bekeken en door de ramen binnengegluurd en..... jawel daar lag hij nog rustig in bed te slapen, en de huishoudster wist van niets, verhuizen ?? hoezo ??

Enfin je begrijpt, de makelaar gebeld die dacht dat we een grapje maakte, daarna onze advocaat gebeld, die na ons gesprek weer onze makelaar belde die na dat gesprek weer de notaris en de bankdirecteur moest bellen om de afspraak en de koop af te blazen, althans voor de maandag. Nieuwe afspraak gemaakt voor de overdracht op dinsdag 09.00. met een toezegging dat de pastoor maandag zou verhuizen. En jawel 1 uur later dan verwacht werd hij om 18.15 per ambulace verhuisd naar een Bed & Breakfast in de stad, want de verwarming in zijn nieuwe appartement was nog kapot. Eigenlijk heel triest maar wij kunnen toch geen huis kopen waar nog een pastoor in woont van 97, die hopenlijk nog jaren leeft en ook zo nog jaren zijn verwarming kapot zou kunnen blijven !

We zitten nu op woendagavond, hij woont nog steeds in die B&B en zijn verwarming werkt dus nog steeds niet, maar wij hebben wel een onbewoond huis... maar... Het woord goederen is een erg ruim begrip, zelfs zo ruim dat het hele huis in bewoonde staat is maar dan zonder zijn bewoner. Dus de kasten hangen en liggen nog vol met kleren, boeken, etenswaren en restjes (in de koelkast), was in de wasmachine, 95 schilderstukken aan de muur, waarvan er nu nog 32 hangen, de rest is opgehaald door een museum. Enfin, we hebben foto’s en die komen heel snel op de site !!

Wij zijn echt heel blij met ons nieuwe huis, de fantastische locatie en de geweldige mogelijkheden om daar iets unieks van te maken.

Maar weet je:

- dat het hier vorige week ook gesneewd heeft
- en dat wij daarom 5 dagen niet met de auto het huis konden bereiken
- dat je hier zonder je te legitimeren een bankrekening kan opzeggen
- dat je het saldo van die rekening contant meekrijgt (en het over enkele nulletjes gaat)
- dat er alleen gevraagd wordt: Sei Johanna Maria
- e tu, sei Hermanus Hendrikus
- en wij, si si.
- dat je hier met een notariskamer vol zit voor minimaal 2 uur.
- notaris, 2 makelaars, bankdirectuer, verkopende partij, wij met z’n 2tjes en voor de eventueel benodigde vertaling een Italiaanse vriendin.
- en iedereen bij alle onderwerpen aanwezig is, van de afbetaling van de huidige hypotheek van de verkopende partij tot het grijze bedrag dat de notaris buiten de fatura om wel van ons wil ontvangen !!

Geweldig toch, en wij dachten nog wel dat het echte “IK VERTREK” verhaal niet bestond !!

Ooh, nog iets vergeten: vorige week hadden we nog een afspraak bij de verkopende partij samen met de makelaar, zo rond 11.30. Nou dat duurt dus makkelijk enkele uren, wijntje en we blijven toch wel lunchen? Ja hoor!, inburgeren! dus het avondeten maar overgeslagen.

Nog meer weetjes:

- Maartje, Jordi & Stan een paar hele spannende dagen hebben gehad door de sneeuw.
- zou er nou wel of niet gevlogen worden ?
- voor Maartje door de sneeuw van Weeze naar Ancona
- en voor Jordi & Stan vanuit 15 graden en zon naar de sneeuw in Weeze
- alles komt goed Maartje is hier en Jordi & Stan zijn in Geldrop aan de gemiste friet

Voor u allen:

BUON NATALE E FELICE CAPODANNO!

Wordt vervolgd in 2010 en in de volgende editie van Huis&Aanbod

• 23 December 2009 - 22:47

Marten:

Ik vind het wel een beetje respectloos om die zalige ouwe heer zo maar op straat te zetten, hij bewoog immers niet meer, dan heb je er toch geen last van als je gaat verbouwen.

Fijn nieuws en tot van de week.

• 24 December 2009 - 18:06

Eric Visser:

Herman en Familie,

Goed nieuws! Gefeliciteerd!
    Ik wens jullie allen een hele fijne Kerst en een goed 2010.

Eric Visser

• 25 December 2009 - 09:23

Arnoud En Marika:

Eindelijk je eigen stekkie, kunnen we nu van de zomer al logeren of ben je dan nog niet zover?
    Herman en Marion wij wensen jullie een bijzonder goed 2010 in alle opzichten. (maar gezondheid is het belangrijkste)

• 25 December 2009 - 09:42

Susan En Joris:

Wat een verhaal!!
    Wij hopen jullie nieuwe stek zeker eens te komen bezoeken... en mijn aanbod blijft gelden als je hulp nodig hebt laat het dan weten dan neem ik een weekje vrij?
    Susan en Joris

• 25 December 2009 - 11:04

Cristina:

Cari amici,

dopo aver letto tutta la storia non possiamo che augurarvi tanta fortuna per il 2010! A tutta la famiglia! Un bacione,

Hans e Cristina

• 26 December 2009 - 09:31

Karin En Steven:

We zijn heel benieuwd hoe het huis er van binnen uitziet.
    Vergeet niet om foto's te maken en mee te nemen.
    tot over 2 dagen (of 3).

• 26 December 2009 - 19:46

Diana:

Marion en Herman wij komen eraan met of zonder pastoor. leuk verhaal het gaat jullie goed liefs di

• 27 December 2009 - 21:39

Astrid.:

dat was wel lachen (voor ons ) en schrikken voor jullie.Ik weet nog goed hoe jullie de eindhovenseweg in trokken met die schuur vol troep!!Maar dit slaat alles.Wel gefeliciteerd met de koop!!
    Diana schreef al dat wij er aan komen met ons tennis team.....
    Gezelige tijd in Nederland.
    Hopelijk nog tot ziens.
    Groet Astrid.

• 31 December 2009 - 14:42

Peer:

Een gezond, goed en succesvol 2010 aan allen toegewenst! Anita & Peer.

• 04 Januari 2010 - 12:31

Ingeborg Wiekart:

Nou, na ongeveer een jaar zoeken en bezoeken is het dan zover. Van harte proficiat met jullie Italiaanse droomhuis! Natuurlijk ook van Hein de allerbeste wensen voor 2010 en heel veel succes met de verbouwplannen! Misschien kunnen jullie ook meteen een tweedehands meubelwinkel beginnen?!

• 17 Januari 2010 - 11:16

Andre:

hallo familie

zo te zien gaat het goed met het slopen en ook jullie perfecte neus om een huis vol rotzooi te kopen is mee naar italie gegaan zie ik wel
    werk maar stevig door dat we binnen kort de meubels in kunnen laden

groetjes en tot dan dan
    de ziggenstraat 8

• 17 Januari 2010 - 12:29

Maartje (&oma):

wat een super leuke foto's!! er zitten dus toch mooie stenen achter alle muren?!

xxxxxx