een vervolg uit Corinaldo - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu een vervolg uit Corinaldo - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

een vervolg uit Corinaldo

Door: Herman & Marion

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

25 Oktober 2009 | Italië, Corinaldo

Het vervolg: La bella Vita in Corinaldo !!

25 Oktober 2009 ( begin van de wintertijd, vannacht de klok een uurtje terug gezet, zodat je eigenlijk, ondanks het voornemen om uit te slapen, heel vroeg wakker bent, pluk de dag !! en zoals ik lees in onze Nederlands agenda naast de telefoon is er vandaag ook de 61ste Wolfkamerloop in Huizen ).

En verder: het gaat lekker hier, rustig, als een stilte voor de storm. Want als alles loopt zoals we hopen, en een of andere Banca hier bereidwillig is, dan kan het zijn dat we eind deze maand handtekeningen kunnen zetten onder de koopakte van een casa dat de mogelijkheid biedt voor onze ideeen. Jordi & Stan gaan lekker op school, spreken al een woordje Italiaans en scharen zich iedere dag bij de hangjeugd in het dorp. Jordi geniet volop van de aanwezigheid van Jone hier dit weekend, en Stan verheugd zich nu al op de komst van Sylvie, die eind november samen met Susan (Marion’s zus) ons komt bezoeken.

Naast alle reeds eerder vermelde media, waarin wij jullie op de hoogte houden, is er weer een medium toegevoegd. Voor de meeste lezers uit Geldrop al bekend: het Parochieblaadje. Voor degene die deze niet ontvangen ( binnen of buiten Geldorp ) hieronder het artikel welk geplaatst in het parochieblaadje oktober-november-december.

“ Een groet uit Italie!
Corinaldo, September 2009

Beste lezers,

Inmiddels is het al 3 maanden geleden dat wij Geldrop verlieten. Veel mensen vroegen ons in de weken voorafgaand aan ons vertrek hoe wij Geldrop op de hoogte zouden gaan houden hoe het met ons in Italie zou gaan, steevast antwoorde ik, houdt het parochieblaadje maar in de gaten !! vandaar dus deze groet.

Na een jaar van voorbereidingen en maanden van afscheid nemen van familie, vrienden, kennissen, sport, St.Joris Gilde, Stichting Blaaskapellenfestival, Effe Uitbloaze en heel veel anderen zijn wij op 1 juli , doodmoe van de feesten en het Blaaskapellenfestival, in ons auto’tje met aanhanger vertrokken en stonden wij ’s ochtends om 7 uur aan het strand vlakbij onze nieuwe bestemming: Corinaldo, waar wij tijdelijk een appartement in de “campagna” (platteland, alleen is het hier niet zo plat !) huren. Ondanks dat wij al vaak in deze streek waren geweest, zijn wij direct nog intenser de schoonheid van hier gaan ontdekken, onder andere:

Corinaldo: de geboorteplaats van Madonna Maria Goretti.
Corinaldo met zijn vele mooie kerkjes, prachtige stadsmuren, pitoreske centrum, panoramische vergezichten en zijn fantastische “gruppo storico” met tambours en vendeliers.
Senigallia, een prachtige historische badplaats en zijn uitgestrekte stranden.
Loreto, een veelbezochte mooie bedevaartplaats van de Zwarte Madonna van Loreto en waarnaar een kapelletje in het Limburgse Thorn is vernoemd.
Het prachtige varieerende landschap van heuvels, valleien, bergen (Sibilini gebergte) en zee.
De niet te versmaden Italiaanse keuken en de heerlijke Verdicchio wijnen.
En last but not least, het Italiaanse temperament die o.a. bestaat uit: behulpzaamheid, geduld, gezelligheid, vriendelijk en eerlijk!

Nou ik zou me kunnen voorstellen als u bovenstaande leest dat u denkt “het lijkt wel een paradijs”, nou laat ik u zeggen, zo voelt het ook!

En nu: na een lange “zomer” periode met veel leuk en gezellig bezoek uit Geldrop moet ook hier de draad weer worden opgepakt. Onze 2 zonen zitten alweer een weekje op (Italiaanse) school en ikzelf sinds 22 september ook iedere ochtend voor de taal. Onze zoektocht naar een geschikt huis volgt gestaag en het zou goed kunnen dat we deze week de knoop kunnen doorhakken, er staat een mooi huis te koop net buiten het centrum maar wel nog in de bebouwde kom waar op dit moment nog een oude pastoor (94) woont, dus het is in ieder geval een gezegende woning.

We houden Geldrop op de hoogte via de website: voetmannen.waarbenjij.nu of zoals ik deze groet begon: houdt het parochieblaadje maar in de gaten !!

Herman, Marion, Jordi en Stan Voetman
www.voetmannen.waarbenjij.nu “

en wie weet zullen er nog meer media volgen !!

en verder:

- de druiven voor de overheerlijke Verdicchio’s zijn geoogst
- dat we nu wachten op de oogstfeesten
- het hier ook kan regenen
- ieder nadeel ook een voordeel heeft ( volgens Johan )
- het dus even niet meer stoft als het geregend heeft
- men ook al begonnen is met het plukken van de olijven
- we eindelijk een wild stekelvarken hebben gezien
- nu de zon weer schijnt
- Maartje over 2 weken jarig is
- en op haar verjaardag hiernaar toe komt waar we met z’n allen naar uitkijken!
- zo snel mogelijk foto’s van ons nieuwe huis op deze site plaatsen als alles definitief is
- Pieter en Lieve vandaag jarig zijn, gefeliciteerd !
- Wij vorige week in het stadje Pergola een Italiaanse blaaskapel hebben gezien
- als het goed is de 3e editie (met ons erin) van Huis&Aanbod in de winkels ligt
- wij al een hele leuke naam voor ons toekomstige B&B hebben bedacht
- maar openstaan voor alle andere suggesties, kan via “reageer” hieronder.

Arrivederci !!

Herman, Marion, Jordi & Stan ( & Maartje vanuit Nederland )

• 25 Oktober 2009 - 09:57

Maartje:

Goedemorgen! :D

Jullie hebben weer een leuk verhaal getypt!! helaas hebben we het blad nog niet :( want oma kon niet naar het dorp omdat ik met haar fiets was werken en ik was in het dorp en dacht oma heeft 'm al, dus er móet er nog een voor ons liggen als we morgenvroeg naar t dorp gaan, of smiddags want dan zijn de winkels volgens mij pas open..
    fijne dag vandaag,

xxxxxx

• 25 Oktober 2009 - 11:35

Astrid:

wij hebben ook gebruik gemaakt van dat extra uur!eerst een uur met de hond gewandeld om 9.uur en daarna spinning gedaan!!!We moesten wel aktief zijn want gisteren hebben we ouderwets geborreld en gegeten aan de Eindhovenseweg 129!!
    Lieve mensen ,wat zou het geweldig zijn als jullie eind van deze week een huis hebben!!!We duimen voor jullie!
    Gezellige zondag ( wij hebben dadelijk de babyborrel van Sander!)
    Lieve groet van ons XXXX

• 03 November 2009 - 23:16

Wilma Eding:

Hoi luitjes

Wat spannend, hopelijk gaat alles door en kunnen jullie het huis van jullie dromen kopen.
    Stuur maar snel een foto.
    Wij zijn nog lekker een weekje naar Cannes geweest. Maar het is niet de Marche!!!!!

Liefs Wilma

• 12 November 2009 - 19:18

Pieter:

Hallo Voetmannen,

Sorry voor de late reactie! Nog bedankt voor jullie kaartje. Hoe is het met jullie en jullie casa? Ben erg benieuwd. Ik heb net gereserveerd voor de 3e januari (etentje BKF). Leuk dat jullie erbij zijn!!

Groetjes, Pieter

• 25 November 2009 - 19:39

Hallo Voetmannen:

Hoe vergaat het jullie.
    Laat even weten hoe ik jullie digitaal kan bereiken.

gr.

Lenie en Niek Geldrop