Rob Stad's vakantieweek bij Voetman - Reisverslag uit Rome, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu Rob Stad's vakantieweek bij Voetman - Reisverslag uit Rome, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

Rob Stad's vakantieweek bij Voetman

Door: Rob Stad

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

09 September 2009 | Italië, Rome

Rob Stad ( vriend van Jordi )

Ciao,

Één week Italie beviel me beter dan alle andere vakantieweken samen. Goed weer, lekker eten, mooi strand en een geweldig landschap.
Ik zei al vanaf heb begin dat ik in de zomervakantie naar Italie zou gaan. Van die keuze had ik geen spijt. Al zag in in het begin wel een beetje op tegen het alleen vliegen, ik dacht dat ik niet wist waar ik heen moest, maar dat viel reuze mee. In het begin zag mijn programma er steeds een beetje hetzelfde uit. Uitslapen, eten, naar het strand (en daar lekker eten), terug naar huis en 's avonds nog wat drinken ergens. Opzich niet slecht maar ik wilde natuurlijk ook wat van het landschap zien. Daarom zijn we een keer met z'n vijven naar een stadje gegaan Pesaro en hebben daar nog wat gedronken. In het stadje zelf kon je natuurlijk wat zien, maar onderweg zeker ook. Je ziet mooi alle heuveltjes waar bovenop het dorpje ligt, met in het centrum een kerk op de top. Prachtig!
Op het strand was het in het begin niet heel druk, je kon lekker in de zon liggen en even afkoelen in het water en met een bal gooien. Later kwamen er golven, dan vind ik het al een stuk leuker. Wel een mooi strand, afwisseling in de zee (golven) en het water heeft een lekker temperatuurtje. Was elk strand maar zo...
We zijn ook een avond gaan kijken bij het uienfeest in Castellione di suasa.(waarvan we eerst dachten dat je er met uien mocht gooien), dat was een feest met een aantal artiesten en je kon er uiengerechten eten. Het leek ons leuk als je er mensen kende, maar zo was er helaas niet zo veel te doen.
Het mooiste vond ik misschien nog wel dat als je 's ochtends wakker werd en buiten ging ontbijten. Het landschap dat je dan zag, was geweldig!
Al met al tot nu toe de beste week van het jaar, ik zou graag snel terug gaan en hoop ook dat dat kan. In het gebied daar was ik nog nooit geweest maar het is erg mooi en raad iedereen aan er is heen te gaan. Met de taal en het huis komt het ook zeker goed!

En,

Wist je dat:
- Herman een heerlijk sausje heeft dat hij eigenlijk voor de hamburgers had gemaakt maar je overal bij kon doen. (fijne augurk, mayo en ketchup).
- Je in Italie goed kunt prijsschieten (op het strand).
- De weg in Italie vol met gaten zit.
- Stan niet door heeft dat de bus in Italie vertraging kan hebben.
- Je in Italie leuke barren hebt waar je lekker buiten kan zitten.
- Italie er van de lucht uit nogal grijs/bruin uitziet, maar dat het beneden heel anders is.
- De prijs-kwaliteit verhouding in een Italiaans restaurant stukken beter is dan in Nederland.
- Honden in Italie onderbroeken eten.
- Jordi qua scooter rijden al goed is ingeburgerd.
- Als Herman zegt dat je bij een uienfeest uien mag gooien je het gelijk gelooft.
- Je in Italie niet echt een bar hebt als in Eindhoven, maar het zeker zo gezellig kan zijn.
- Een klein pizzatje in het vliegtuig duurder is dan een lekkere grote pizza in een mooi restaurant daar.
-Meisjes je op de laatste dag pas een cadeautje geven.

Rob Stad! (vriend Jordi)

  • 09 September 2009 - 12:21

    Maartje:

    hee Rob, super leuk verhaal! fijn dat je t zo leuk hebt gehad :D

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Stan & Jordi

Ciao, blijf op de hoogte van ons advontuur en schrijf je onderstaand in op de mailinglijst !! Saluti e Arrivederci

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 254639

Voorgaande reizen:

01 Juli 2009 - 01 Juli 2020

we blijven in Le Marche

Landen bezocht: