Maartje's 7 weken zomervakantie - Reisverslag uit Rome, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu Maartje's 7 weken zomervakantie - Reisverslag uit Rome, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

Maartje's 7 weken zomervakantie

Door: Maartje Voetman

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

31 Augustus 2009 | Italië, Rome

Ciao Tutti,

Morgen vertrek ik na zeven weken zon, zee, strand, plezier, mooie dorpjes en heerlijk eten terug naar het koude Nederland. De afgelopen zes weken zijn voorbij gevlogen, ik heb niet het idee dat ik hier zolang geweest ben. Maar kijkend naar alle dingen die ik heb gezien en mensen die er zijn geweest toch wel. Het begon met Oma die een week is gebleven. Met oma zijn we naar het hele mooie dorpje Sirolo geweest dat ligt hier ongeveer een uur vandaan. Het ligt naast de allermooiste stranden van Italie: de stranden in het plaatsje Portonovo. De zee is hier zo doorzichtig en mooi blauw en als je in het water ligt zie je alleen maar ongelofelijk mooie bergen achter je liggen. Ook zijn we met oma naar het plaatsje Loreto geweest. Dit is het dorpje van de zwarte Madonna, hier heb je een groot plein met een ongelofelijke kerk in het midden. Van binnen is de kerk nog zoveel mooier dan van buiten. Er lopen veel nonnen rond, iedereen bidt en overal kan je zwarte madonna beeldjes en rozenkranzen kopen. Vorig jaar zijn we ook bij deze twee plaatsjes geweest en ze zullen voor ieder bezoek voor herhaling vatbaar zijn!
Na een week vertrok oma weer naar Nederland en kwam Watini aan. Jullie hebben zelf in haar verslag kunnen lezen wat we allemaal gedaan hebben, ook die week heb ik me heel erg vermaakt. We zijn met haar voor het eerst tijdens mijn vakantie naar Jesi geweest. Alweer een mooie stad met leuke winkels. In deze week was ik geobserdeerd door bikini winkels aangezien alle vrouwen hier in kleine broekjes over het strand liepen en mijn broekje nouja vergeleken met hun, niet zo modern was. Een bikini hebben we in Jesi niet gevonden, maar wel twee mooie spijkerbroeken. Grote gaten en verfspatten erop, helemaal goed dus. Watini heeft nog meer aankopen gedaan en was zelfs bang dat het niet meer mee naar Nederland zou kunnen. De laatste avond zijn we voor het eerst naar de jongerenbar hier geweest. We leken wel een stel beroemde meiden zo werden we bekeken. Wat natuurlijk kwam doordat we ‘de Nederlandse familie’ zijn.
De week van Watini zat erop en Kim kwam aan voor 12 dagen. Ook Kim heeft een verslag getypt op deze site, maar wat ik nog wel zelf even wil vertellen. We zijn samen naar Rome geweest. S’-ochtends om 7 uur hebben we de trein in Jesi genomen en om 10 uur waren we er. We waren er beide nog nooit geweest en hebben onze ogen uitgekeken. Alles is er zo mooi, overal waar je kijkt is wel weer iets wat je moet fotograferen. Het Colloseum (super indrukwekkend van buiten, maar 100x zo indrukwekkend binnenin), het Forum(van buiten gekeken), Vaticaanstad, waar we naar drie keer proberen eindelijk naar binnen mochten. M’n broek gleed zowat van m’n kont toen we de trappen op moesten lopen en het was maar goed dat ik een lang vest bij had om om te knopen, maar we zijn binnen geweest. We hebben nog veel meer mooie gebouwen gezien en zijn geeindigd bij de Trevi-fontijn, waar ik al zolang heen wil. En geloof het of niet, maar ik ben v e r g e t e n ( ! ) om een wens te doen! Heel erg stom, maar ook een goede reden om weer terug te gaan. Het was een warme, drukke, maar geweldige dag.
Een laatste puntje aan Kim’s verblijf, ik vond eindelijk mijn bikini!
Nadat Kim was vertrokken werd het even rustig in ons huis. Bart, Annelies, Joost & Bregje Dillen waren er, maar die hadden een eigen huisje een klein halfuurtje verderop in Morro D’Alba. We hebben hun ongeveer om de dag gezien, naar het strand, samen eten, s’avonds naar dorpjes in de buurt en ook zwemmen in hun zwembad. Op vrijdag 21 Augustus kwam Koen (vriend van Stan, zie ook zijn verslag) hier aan. Dit was meteen de avond dat er een coverband van Queen optrad in Ostra (dat is het plaatsje waar een potentieel huis is). Stan is gek van Queen en had dus de avond van z’n leven. De avond was rond 24.00 uur bijna voorbij en toen stonden ineens Bart & Joost Houben naast ons. Dat was een verrassing, want papa en mama wisten niet zeker wanneer ze zouden komen. Zij waren in hun grote camper/brandweerwagen (waar je overigens overal bekijks mee hebt). Bart, Mireille, Joost en Anouk hebben t/m de woensdag erop bij ons naast het huis gestaan. En niet alleen zij, want maandag de 24e ging Koen terug naar huis en kwam Dave (mijn vriend) hier aan. En ook kwam er nog een verrassing voor papa en mama, toen we met de families Houben & Dillen pizza;s gingen eten van de baas (eigenaar van het huis). Namelijk Jos Heesakkers stond ineens voor hun neus. En dus was de groep van 5 in een week naar 15 gegaan, maar niet minder gezellig natuurlijk. Bart en Mireille zijn afgelopen woensdag naar huis gegaan en Jos afgelopen vrijdag. Nu is het ondertussen alweer maandag de 31e (09.10) en dat betekend dat ik over 8 en een half uur in het vliegtuig stap. Maar nu sla ik de laatste dagen over waarin we zeker nog leuke dingen hebben gedaan. Er was namelijk 25 augustus een mega vuurwerk show in Senigallia (een hele leuke stad, een soort Eindhoven met strand, maar dan op z’n Italiaans, op 20 minuten afstand met de auto). In Senigallia heb je een grote winkelstraat waar ze leuke winkels hebben, er is een groot mooi plein aan het kasteel en nog een plein waar we de tweede week hebben gegeten samen met Luana, Roberto en Chiara (Luana is de vrouw die papa en mama kennen van haar bed&breakfast. Roberto is (denken wij) haar vriend en Chiara is de Italiaanse lerares voor papa, Jordi en Stan tijdens de vakantie geweest). Verder heb je er een heel mooi en lang strand met heerlijk zeewater en leuke tentjes om wat te drinken. Afgelopen zaterdag ben ik met Dave naar Fano geweest. Ook een hele leuke stad op ook een uurtje afstand. Dat is trouwens ook prima te doen met de bus! Hier heb je (vind ik) een nog mooier strand dan bij Senigallia. En ook heb je hier hele leuke winkels. Een stad die heel leuk is om een keer te bezoeken!
Ik denk dat ik nu op het einde ben gekomen van mijn zeven weken hier, al is er natuurlijk nog zoveel meer gebeurd. Dus daarom even de kleine leuke weetjes hieronder:

Wist je dat:

- Mama helemaal hopeloos verslaafd is aan het spel Spider Solitaire en het al met vier kleuren doet, maar het haar niet lukt dit uit te spelen. En dat het Dave de derde dag hier wel is gelukt met vier kleuren.
- De Pizzapunten hier zo overheerlijk zijn dat ik er iedere dag wel een heb gehad en dit ook zeker ga missen, evenals de Magnums, ookal heb je die in Nederland ook. Hier mag het, thuis niet ;).
- Ik dadelijk mijn tas moet gaan pakken met een dubbele garderobe dan toen ik hier aankwam? Ja, shoppen kan je hier zeker!
- We veel live optredens hebben gezien in Corinaldo en in Senigallia. Van Jazz tot Romantiek.
- We de Italiaanse ‘ Gildes’ op hebben zien treden in Corinaldo. Erg mooi!
- Er ieder jaar een Summer Jamboree plaatvind in Senigallia. Live muziek, veel stands met Rock&Roll artikelen, mensen in de meest vreemde outfits etc.
- Er al dagen een gigantische markt in Senigallia staat, waar je alles kan kopen, van ondergoed tot auto’s, van honden tot sieraden.
- Jordi, Joost en Dave uit de kano werden gestuurd in Senigallia op de terugweg, dit mocht blijkbaar toch niet op de rivier recht door het centrum !
- Ik sinds deze vakantie eindelijk interesse heb gekregen in auto’s? Weet zelfs hoe verschillende merken eruit zien!
- Het hier nog steeds bloedheet is.
- Ik wel en geen zin heb om naar Nederland te gaan, maar ja dat houd je toch. We zien wel hoe het verder gaat.

Ciao tutti! XXX

Maartje

  • 31 Augustus 2009 - 09:21

    Astrid Vd H.:

    lieve Maartje, Nou zo te lezen heb jij een fantastische tijd gehad in Italie.!Wie weet slaap je de volgende keer al in het huis waar jullie gaan wonen!
    Rome is inderdaad indrukwekkend mooi!
    En nu weer aan de studie!!Gelukkkig is het deze zomer hier fantastisch mooi weer geweest en nu schijnt de zon ook vol op dus dat is fijn thuis komen.
    Veel succes met je studie en als je weer eens in Geldrop bent kom dan eens aan .Foto,s kijken vind ik altijd leuk, dus wie weet!!!!
    Veel lieve groeten aan alle 5 daar!
    xxxx Astrid .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Stan & Jordi

Ciao, blijf op de hoogte van ons advontuur en schrijf je onderstaand in op de mailinglijst !! Saluti e Arrivederci

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 254640

Voorgaande reizen:

01 Juli 2009 - 01 Juli 2020

we blijven in Le Marche

Landen bezocht: