Ciao, Koen een weekend bij Stan Voetman - Reisverslag uit Rome, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu Ciao, Koen een weekend bij Stan Voetman - Reisverslag uit Rome, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

Ciao, Koen een weekend bij Stan Voetman

Door: Koen van Santvoort

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

24 Augustus 2009 | Italië, Rome

Ik ben Koen van Santvoort, een goede vriend van Stan Voetman en ik ben hier voor een weekend naartoe gekomen om te kijken hoe het met Stan, en de rest van de familie Voetman, het hier in Italie in Corinaldo, gaat.

Vrijdag avond zat ik vol spanning in het vliegtuig. Toe we eindelijk aan kwamen stond Stan daar met Marion en Herman mij al op te wachten op het vliegveld van Ancona.
Na bijna 2 maanden elkaar alleen over MSN en via de telefoon gehoort te hebben zag ik Stan eindelijk weer. Lekker bruin en netjes ( Italiaans ) gekleed, inclusief grote zonnebril. Meteen die avond gingen we met z’n allen samen met de familie Dillen, ( vrienden van Herman & Marion ) die hier in de buurt op vakantie zijn naar een cover band van Queen (waar Stan gek van is) wat een beetje lang duurden maar ze waren wel super goed. Toen het bijna afgelopen was kwam nog een familie die de familie Voetman goed kent: Bart en Mireille Houben en hun 2 kinderen. Toen wou Stan eigenlijk een poster van de band die net gespeeld heeft. Dus wij (Stan, ik, Joost en Jordi) een poster zoeken, in het dorp, in elke straat gekeken. Tot we bij een drink tentje aankwamen waar die poster aan de bar hing. Stan zag de poster en liep de barkeeper die vroeg het aan de zanger van de band of we die mochten hebben. Het mocht maar toen had ik nog wat handtekeningen geregeld van de band leden en zelfs een foto met zijn allen.

Zaterdag was alles best druk, Bart en Mireille stonden met hun oude Mercedes Brandweerauto die omgebouwd is tot camper hier in de tuin. Iedereen douchen, boodschappen doen en klaar maken voor het strand. Er waren nog wel wat problemen, de camper van Bart was kapot. Daardoor moesten wij met de bus naar het strand. Een lange zit van ongeveer 40 minuten. De rest van de dag hebben we lekker in de zon gezeten. Die avond was de baas van waar de familie Voetman verblijft gekomen om pizza te bakken voor ons en zijn familie. Ze waren superlekker! Daarna zijn we ’s avonds naar Corrinaldo geweest om daar nog wat te drinken.

Zondag waren we optijd naar het strand gegaan om even lekker bij te kleuren. Het was lekker weer met hoge golven. Daar hebben we zeker van genoten. Daarna zijn we gaan bbq-en bij familie Dillen in Moro D’Alba. Daar hebben Stan en ik nog lekker staan bakken voor iedereen. Na het bbq-en hebben we nog een frisse duik in het zwembad genomen, daarna nog een gezelschapspel en weer richting Corinaldo.

Maandag waren we vroeg op om rond te rijden zodat ik nog wat cultuur had gesnoven.
En inderdaad het was supermooi de omgeving. Lekker gegeten in Ostra en toen nog even terug naar het huisje. En toen: hup naar het vliegveld.

Over het algemeen: jammer dat het allemaal zo snel gaat als je het leuk hebt.

Arrivederci !! Koen