eindelijk !! Stan's Lignano verslag!! - Reisverslag uit Rome, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu eindelijk !! Stan's Lignano verslag!! - Reisverslag uit Rome, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

eindelijk !! Stan's Lignano verslag!!

Door: StanVoetman

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

21 Augustus 2009 | Italië, Rome

Stan’s Lignano verslag.

Ik en mijn broer ( Jordi ) gingen zondag 19 juli naar het vakantiepark in Lignano, voor een taal-vakantie van 2 weken voor kinderen van over de hele wereld om tijdens een leuke vakantie ook nog de Italiaanse taal willen leren.
S’ochtends rond 10 uur vertrokken we uit Corinaldo richting Lignano, ongeveer 140 km. ten noorden van Venetie, dus een reis van ongeveer 4 uur, en papa en mama moesten ook nog terug!
Toen we aankwamen op het kamp, kregen we de sleutels van onze kamers.
Op mijn kamer ging net een Spaanse jongen weg die er al 2 weken was geweest.
Daarna moest ik naar beneden voor een soort Italiaanse test, die test was veel te moeilijk voor mij, en ik mocht door naar het strand.
Toen ik en Jordi daar op het strand zaten waren er 3 meisjes die maakte foto’s van ons want die dachten snel foto’s maken want die zien we waarschijnlijk niet meer terug, alleen ik en Jordi hadden het nog niet door. Later zagen ze onze oranje armbandjes en toen wisten ze dat wij bij hun op het park zaten.
We waren wel bijna de enige Nederlanders, er was ook nog een Nederlands meisje Nadia, die leerde we later kennen.
Maar toen kwam er een jongen het strand opgelopen met een teamleider, en die werd bij ons afgezet , het was ook een Nederlander Wouter.
Maandag: werden we om 8 uur s’ochtends gewekt voor ontbijt, en we hadden om 9 uur s’ochtends les tot kwart over 12.
Daarna hadden we lunch en 3 uur relax, wat je maar wou doen.
En na 3 uur had je sporten, zwemmen en strand.
S’avonds gingen we naar een stad, een echte toeristen stad, het was kei druk en kei gezellig.
Dinsdag : ook weer om 8 uur gewekt en 9 uur les .
Je had les met een groep van 12 kinderen een 1 lerares, je moest heel veel op schrijven en praten in het Italiaans.
Na de les was je kei kapot van alles.
Je kon na de lunch op je kamer gaan zitten of zo en dan op het balkon.
Ik had geen balkon maar Jordi wel dus daar zaten we kei vaak, ik en Wouter.
In de les leerden we ook nog Julia kennen, een Nederlandse.
Woensdag: was eigenlijk precies het zelfde.
Donderdag: kei moe gelukkig geen les, maar een excursie of zoiets:
Je kon kiezen uit waterpark Gardaland of de stad Verona.
Ik koos voor Gardaland met Patrick, James, Henri en nog veel meer.
Het was echt een geslaagde dag .
Behalve s’avonds het ging niet goed met mij, ik kreeg het kei benauwd zag alles dubbel en kon amper ademen.
Ik moest ook naar het ziekenhuis. Heb daar best wel lang gelegen op bed.
Ik kreeg een spuit in mijn arm en een soort drankje.
We gingen om 3 s’nachts weer naar de camping, gelukkig waren Jordi en enkele van de leiding erbij.
Het ging gelukkig weer wat beter maar nog niet echt goed.
Vrijdag: ik ging vrijdag niet naar de les, had lekker uitgeslapen en het ging s’middags weer beter met mij, maar het was wel even schrikken.
Want het had misschien erger kunnen zijn .
Maar de dag verliep gewoon weer goed, bijna iedereen was naar het winkelcentrum maar ik mocht niet mee van de leiding.
s’avonds hadden we een groot feest op de camping met veel lol en muziek, was echt gezellig.
Zaterdag: gingen ook al wat mensen naar huis, maar nog niet echt veel.
Het programma was gewoon weer het zelfde, we hadden les, lunch en weer sporten.
Zondag: was een relaxe dag en er vertrokken kei veel mensen we waren nog maar met 45.
Maandag: ging ik naar een andere kamer met balkon, dus een veel leukere kamer. Het was wel veel rustiger nu er al zoveel naar huis waren.
Gewoon les maandag ochtend en lunch en weer sporten zwemmen of strand.
En s’avonds waren we naar stad gegaan of op de camping gebleven dat weet ik niet meer .
dinsdag: was weer hetzelfde programma met les, lunch en sporten.
s’Avonds was wel echt super, we gingen naar het luna park, een soort kei grote kermis, wel echt relax.
Ben best wel veel in attracties geweest met wat mensen, en ik had nog iets gewonnen: champagne. Die wilden we s’avonds nog opdrinken op onze kamer, alleen dat mocht niet en werd ingenomen.
Maar het was een gezellige avond en daar ging het om.
Woensdag: en ja weer het zelfde les, lunch en sporten.
Alleen s’avonds was echt vet, we gingen met best wel veel mensen voetballen, het was lekker beetje afgekoeld, en het was echt leuk.
Donderdag: we moesten om 9 uur vertrekken naar de stad Trieste, het was 1 uur met de bus. Toen we daar aankwamen liepen we een pier af en maakte een grote groepsfoto. Daarna mochten we bijna 2 uur vrij rondlopen en heb wel echt mooie dingen gezien die je in Nederland niet vindt.
Toen gingen we weer de bus in en we reden naar een groot kasteel en gingen daar lunchen. Was een echt groot en mooi kasteel.
En daarna gingen we nog naar het strand een kiezelstrand, die kiezels waren kei warm haha. Maar was wel kei gezellig daar en heb daar een nieuwe zonnebril gekocht .
En ja hoor, toen we wilden gaan had de bus vertraging en hebben we daar bijna een half uur miss nog langer moeten wachten.
En s’avonds gingen we naar een ander stad, was echt vet, we gingen naar een bar en die heette loco loco, er was een jongen die had 1 liter bier besteld en had die al bijna binnen 10 sec al weer op: echt gestoord, en goed ziek:eigen schuld !
Daarna gingen we nog naar het strand was echt vet.
En ja vrijdag was de laatste dag dat we nog met z’n allen waren.
Maar toch hadden we weer les, lunch en wat sport .
Was wel gezellig !!
s’Avonds hadden we een strandfeest dat was wel echt leuk, maar om 1 uur was het al weer afgelopen want het werd te donker.
En toen gingen we nog met z’n allen watermeloen eten.
Zaterdag: was het echt afgelopen iedereen vertrok, was wel echt jammer want ik had het er echt heel erg na mijn zin en wou echt nog niet weg.

Maar ja 1 ding was het belangrijkste het was geslaagd!!!!
En miss volgend jaar weer terug :$:P


Groetjes, Stan

  • 21 Augustus 2009 - 15:31

    Ted:

    Dag Stan en Jordi,
    Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Vooral veel plezier gehad begrijp ik en natuurlijk ook wel wat Italiaans opgestoken. Maar hoe zeg je nou `kei` en ´vet´ in het Italiaans: 'asso' of 'sima' en 'grasso'?
    Jullie zijn dus ook in mijn favoriete stad geweest: Triëst! Toen mijn jongste broer, jullie pap dus, 7 jaar was ging ik voor het eerst echt zonder mijn ouders op vakantie ... naar Triëst dus! Drie jaar geleden ben ik daar met een vriend nog een weekje geweest en ik denk er volgend jaar met Anja weer heen te gaan. En dan te combineren met een bezoekje aan jullie als dat uitkomt. Dat kasteel waar jullie gingen lunchen, was dat zo'n mooi wit kasteel aan het water met een park erbij? Dan was het vast "Miramare".
    Groetjes uit een zonnig en warm Zeeland, ook voor Maartje, Herman en Marion .
    Ted

  • 22 Augustus 2009 - 20:51

    Astrid Vd Hoogenband:

    Hoi Stan, Hartstikke leuk om nu een verslag van jou te lezen.Was wel even schrikken toen je schreef dat je ziek werd, maar gelukkig alles nu oke!Hoorde van mama dat je voetbalwedstrijden kunt ontvangen.PSV-Ajax was echt top!Morgen. tegen NEC.Ben je aangenomen bij de voetbalclub??
    Veel groeten van ons allemaal en ook van Lycka.ze zoekt nog iedere dag pizzapunten in jullie tuin ha, ha.
    XXXAstrid.

  • 23 Augustus 2009 - 12:18

    Ge Smit Uit Breda:

    beste stan, herman en de rest van de fam voetman

    veel succes en veel geluk met jullie big move ,we gaan jullie volgen
    we zijn ook groot fan van de le marche italia

    groeten van sonne /pom /moniek en ge smit

    [ cafe sanlorenzo il campo ]

  • 27 September 2009 - 14:05

    Julia:

    YESSSSS ik kom er in voor!
    hihi, tot ooooit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Stan & Jordi

Ciao, blijf op de hoogte van ons advontuur en schrijf je onderstaand in op de mailinglijst !! Saluti e Arrivederci

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 254638

Voorgaande reizen:

01 Juli 2009 - 01 Juli 2020

we blijven in Le Marche

Landen bezocht: