Lignano 2009, - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu Lignano 2009, - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

Lignano 2009,

Door: Jordi Voetman

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

12 Augustus 2009 | Italië, Corinaldo

Smorgens vroeg stappen we in de auto en papa en mama zetten ons af in lignano. Het was in het begin even zoeken naar het goede gebouw want het park is enorm. We werden naar onze kamers gebracht en konden onze spullen uit pakken. Toen we hier klaar waren moesten we een testje maken om te kijken in welke klas we komen maar na de eerste 10 vragen werden we gestopt en toch bij de beginners gezet. Na het testje werden we door een groepsleider (davide) rond geleid en naar het strand gebracht. Het eerste half uur dachten ik en stan echt van ja want doen we hier! Iedereen zat in groepen bij elkaar per land dachten we. Er was ons verteld dat er nog een nederlands meisje was maar wie het was wisten we niet. Na enige tijd kwam wouter aan, een andere Nederlander. We waren enige tijd op het strand toen we weer terug moesten. op onze kamer leerde we onze kamer genoten kennen. Opzich wel aardig 1 uit chicago en 1 uit slovenie( beetje apart type). Het was zondag avond, het eertste avondeten met de groep. Ik zat in de groep van vincenzo en stan bij andrea. Ik zat in de oudere groep van het kamp stan ergens in het midden bij leeftijd klasse 14-15-16. We aten bijna iedere avond pasta en als bijgerecht was er vlees, salade, soms pizza en een dessert. De eerste dagen gingen we veel met elkaar en wouter om. Savonds op mijn kamer leerde ik mijn buren op het balkon kennen, daar zat het andere nederlands meisje. Heel gezellig iedere avond klommen we van balkon naar balkon. Na de eerste dagen leerde ik Renata kennen een leuk meisje uit brazilie. En nog veel meer vrienden uit nederland, duitsland, venezuela, zwitserland, frankrijk, spanje, engeland, japan en america. er kwam ook nog een ander Nederlands meisje bij Julia. daar gingen we iedere dag ook veel mee om. Iedere dag moesten we tussen 8-9 ontbijten en om 9 uur begon de italiaanse les tot kwart over twaalf. We hadden een leuke lerares en een leuke klas, altijd gezellig. Na enkele dagen vonden ik er Renata elkaar wel leuk. Maar het schiet natuurlijk niet erg op na het kamp een vriendin in brazilie! Donderdags kon je kiezen: of verona of gardaland. Ik koos verona stan koos gardaland! Verona was heel gezellig, we hebben het balkon van romeo en julia bezocht en verder door verona gelopen etc. ’s Avonds na verona gingen we de stad in en kon je daar 2-3 uur doen wat je wilt. Drinken was niet toegestaan maar werd voor onze groep door de vingers gezien, zolang er maar geen jongere studenten in de buurt waren. Elke dag en avond was hartstikke gezellig. Toen was het zaterdag, iedereen die zondag vertrok begon zijn spullen te pakken. Waaronder veel vrienden en vriendinnen en Renata. Ik heb die nacht niet geslapen maar heb met wat vrienden iedereen geholpen en uitgezwaaid tot smorgens vroeg 9 uur toen de laatste vertrokken. Van de 96 studenten bleven er nog 45 over en omdat het de laatste week was kwamen er geen nieuwe bij, helaas. Het was even wennen geen vriendin in de buurt en een hoop vrienden weg. Toch was de 2e week ook erg leuk, naar mijn idee niet zo leuk als de eerste maar toch. De tweede week was nog steeds iedere ochtend 8 uur op, eten , les, lunch, activiteiten, dinner en het avond programma. We hebben tiramisu gemaakt, gevoetbalt, gezwommen en nog veel meer. We zijn dinsdags naar het lunapark geweest(een grote kermis). Donderdag zijn we naar Trieste gegaan met de groep. Hier hebben we even tijd gehad in de stad en zijn daarna naar het strand geweest met de groep. Vrijdag was de laatste dag kregen onze diploma’s en zijn nog op het strand geweest. In de nacht van vrijdag op zaterdag vertrokken er een hoop. En zaterdag tot en met een uur of 3 vertrok de rest. Wij werden om ongeveer 2 uur opgehaald. Van te voren zijn we nog naar de bar geweest en hebben we van veel vrienden afscheid genomen. Na deze twee weken hebben we de taal iets beter leren verstaan maar het blijft erg lastig. Ook hebben we aan deze 2 weken een hoop vrienden overgehouden over heel de wereld verspreid. Het waren 2 super leuke weken.

• 12 Augustus 2009 - 08:52

Astrid Vd H.:

hoi Jordi en stan, zo te lezen hebben jullie 2 geweldige weken gehad.Mooi zo!Wanneer begint jullie school?
    met psv gaat t redelijk.Wel door in Europa, Cees Rein gaat mee naar Israel, maar in de competitie is t nog niet geweldig! Zondag Ajax, zal zwaar worden.
    Veel groeten aan allemaal, Astrid.

• 27 September 2009 - 13:59

Julia:

die 2 weken waren zeker top!

x, tot met kerst!! ;)