Vakantie a la Corinaldo - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu Vakantie a la Corinaldo - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

Vakantie a la Corinaldo

Door: Kim van der Sanden

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

12 Augustus 2009 | Italië, Corinaldo

Ciaoo Allemaal,

Ik ben donderdag 30 Juli hier aangekomen. En vandaag 12 Augustus ga ik hier helaas weer weg.
Deze twee weken waren echt twee super weken.
We hebben erg veel gezien en gedaan.
Ik ben al eerder op vakantie geweest in Italie maar nog nooit in deze streek en het is hier werkelijk prachtig. Het uitzicht vanuit het huis waar de familie voetman momenteel woont is echt zoo mooi !
Maartje & ik zijn enkele keren naar Corinaldo gelopen, (het plan was hardlopen maar dat gaat hier helaas niet ivm bergen) wat toch een sportieve wandeling is van 45 min.
Corinaldo zelf is een heel schattig dorpje en erg leuk om te zien. 's Avonds gebeuren er genoeg leuke dingen zoals vendelzwaaien en verschillende bandjes etc.
De rest van de dagen hebben we vooral aan het strand doorgebracht.
En Maartje & ik zijn een dagje naar Rome geweest met zijn tween. Rome is een prachtige stad en we raden dan ook iedereen aan om er zeker een keer naar toe te gaan.
Het waren twee super leuke weken waarin je veel ziet/leert over Italie.
Ik raad dan iedereen ook zeker aan om hier een keer naar toe te gaan !

Wist je dat ;
- Vanuit Jesi het 2,5 uur is met de trein naar Rome.
- Italiaanse conducteurs erg uit hun mond ruiken.
- Italianen ochtend en avond mensen zijn ?(tussen de middag slapen ze vooral)
- Je rond 8/9 avondeet (wat wel even een hele omschakeling was vanuit Nederland)
- Herman's pasta de LEKKERSTE pasta is die ik ooit heb gegeten (AANRADER !)
- Senigallia maar liefst meer dan 132 strandjes heeft ? (en Maartje en ik kunnen het weten aangezien we helemaal terug zijn gelopen naar strand 66)

Ciao E Ci Vediamo
(houdoe en tot ziens)

• 13 Augustus 2009 - 08:04

Herman:

Caro Kim, grazie molto per la vostra storia piacevole sul nostro Web site. Realmente gradico sentire che avete gradetto la mia pasta! siete sempre welocome, speranza di vederlo indietro!