Periodo 1 dal 1 luglio al 24 luglio 2009! - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu Periodo 1 dal 1 luglio al 24 luglio 2009! - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Stan & Jordi Voetman - WaarBenJij.nu

Periodo 1 dal 1 luglio al 24 luglio 2009!

Door: Familie Voetman

Blijf op de hoogte en volg Stan & Jordi

24 Juli 2009 | Italië, Corinaldo

Dan nu eindelijk ons eerste bericht vanuit La bella Italia!

De reis verliep voorspoedig, het tempo van een 10 jaar oude Colt met aanhanger ligt zelfs iets lager dan een nieuwe Outlander met caravan, in 1 keer doorgereden zodat we om 07.00 op het strand stonden in Marotto, ff wachten dus voor we om 09.00 de sleutel konden ophalen van het appartement. de laaste kilometer via een binnenweggetje waar de colt met vol gas toch nog achteruit rolde, alle remmen vast en de aanhanger zachtjes tegen een boom laten zakken. draaien op dat weggetje lukte echt niet dus, loskoppelen, met z'n vieren eraan gaan hangen en proberen te draaien naar de inmiddels omgekeerde colt, het lukte. een beetje een vakantie gevoel, zo van de stress begint pas op de laatste kilometers.

appartement ziet er goed uit,de keuken was zelfs al geplaatst. het huis ligt een beetje achteraf, zoals we al wisten, maar slechts enkele auto minuten van het pitoreske Corinaldo. De weg hiernaar toe heeft een fantastisch vergezicht o.a. op het stadje.

eerste weken, 2 keer strand, makelaars, internetaansluiting, TV aansluiting, VOIP-telefonie wordt deze week mogelijk aangesloten, start gemaakt met de italiaanse lessen, papieren voor de scholen voor de jongens geregeld.

Maartje en oma hebben we 16 juli opgehaald op het vliegveld, is heel gezellig. Jordi en Stan hebben we zondag 19 juli naar hun taal-vakantiekamp in Lignano weggebracht is slechts 440 kilometer enkele reis van hier. In Lignano krijg je een soort Loret de Mar gevoel dus die mannen gaan zich zeker vermaken.

al weer heel veel site seeing gedaan, ook met oma en Maartje en gelukkig is iedereen onder de indruk van de schoonheid van de streek, de stad en het strand van Senigallia, de bedevaartplaats Loreto, de stranden van Porto Novo etc.( google maar eens dan zie je het ).

ook al een paar avonden op stap geweest, en dat is wel anders dan we gewend zijn, grote culturele activiteiten, lekker druk en geen terrassen!! dus dan drink je thuis maar iets naderhand.

Verder:
- is Watini, een vriendin van Maartje, nu hier
- wachten wij op een bericht van de makelaar
- wordt Herman lekgestoken door muggen/vliegen etc.
- is het hier tropisch warm
- weten we inmiddels hoe we een auto los moeten duwen.
- hebben we nu ook een TV maar nog geen antenne
- kopen we de Verdicchio voortaan in 5 ltr. flessen

Kortom alles gaat goed!
Fino alla settimana prossima!

• 26 Juli 2009 - 17:40

Ted:

Leuk om jullie eerste verslag te lezen!
    Het zou nóg leuker zijn als jullie ook wat corresponderende foto´s kunnen plaatsen; van jezelf, de omgeving, enz.
    Eerste artikel in Huis&Aanbod is ook leuk om te lezen.
    Groet,
    Ted

• 26 Juli 2009 - 20:08

Astrid V D H.:

Hoi Voetmannetjes!
    Fijn om te lezen dat het leventje in Italie tot nu toe prima verloopt!
    psv heeft gisteren gewonnen tegen een team van oud internationals en donderdag voorronde C.L.We houden jullie op de hoogte!
    Veel succes en plezier, liefs Astrid.

• 27 Juli 2009 - 16:38

Marten:

Leuk artikel, ben wel benieuwd naar het verhaal ter plaatse, in de trant van Jesi, Jesi, Jesi - Punto. Zie dat de jongens boven Venetië zitten, wel erg ver weg zeg, spreken ze daar een beetje behoorlijk ABItaliaans. Ben maar blij met dat Coltje, da's een gezegend karretje. Ga eens kijken hoe en wanneer we elkaar treffen, eerst even zelf weg.

Salute

Mijn Verdicchio gaat in flessen van 0.75 maar waarschijnlijk in grotere aantallen, komen we op hetzelfde verbruik uit, ongeveer 1 op 1 denk ik.

Marten

• 27 Juli 2009 - 18:32

Cees En Toos V.d.B:

Hallo lieve allemaal daar in Italie, wat fijn om jullie een beetje te kunnen volgen. We lezen het allemaal met de eigen Bosatlas erbij hoor! Hopelijk vinden jullie snel een eigen plek en dan gaat het echt beginnen. Tot mails!

• 27 Juli 2009 - 20:16

Pieter Judith Sophie:

Hey Voetmannen,

Erg leuk dat we jullie een beetje kunnen volgen daar. Zo op de foto's te zien hebben jullie het goed naar de zin.

Sophie vond haar verjaardagkado erg leuk. Op vakantie hebben we er vaak doorheen gebladerd.

De caravanvakantie is ons erg goed bevallen. Hopelijk vinden jullie een mooie locatie zodat we volgend jaar wellicht jullie kant op kunnen komen!

We wensen jullie veel suc6 met jullie zoektocht etc.

Groetjes,

Pieter & Judith en een dikke kus van Sophie

• 28 Juli 2009 - 08:48

Niek En Lenie Gorris:

Hey Voetmannen. Leuk verslag en we hopen dat er nog vele zullen volgen zodat we weten hoe het jullie vergaat. Hoorden hier op de tv dat het zo warm is bij jullie. Lekker toch? Doe maar cassie an. Tot schrijfs.